Trollmora Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Selv om dere ikke feirer dagen i tog under paroler så er det likevel en viktig dag, mener jeg. Måtte hele verden på sikt klare å se kvinner og menn som to selvstendige individer med lik rett til utdanning, utvikling og lønn!
dritgrei hei hei! Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Hurra for damedagen!!! Det setter i sving en hel haug i meg at vi har en dag som heter kvinnedagen, men jeg velger å slenge meg med under din parole trollmora, for det er ti lsyvende og sist dette det handler om er det ikke? ha en fin dag!
Maud Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Hurra for oss! Jeg skjønte her om dagen at vi trenger å gjøre noe med kjønnsrollene her i huset i hvert fall. Storebror sa "Mamma, nå er skittentøyskurven nesten full. Nå må du sette på vaskemaskinen". Ikke noe om at Maud-mannen skulle gjøre det, men mamma. I stille protest har jeg ventet på et initiativ fra husets andre voksne og i dag har han satt på tre maskiner. Fullt? Ja! Skulle jeg gjøre det? Nei!
Dailis Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Jeg synes vel egentlig dagen har blitt litt vel mye feministenes dag jeg da..... Snakket med en mann på jobben i går som ikke var norsk.I hans hjemland brukte de kvinnedagen til å gjøre litt ekstra stas på kvinnene for det de er. Gi dem blomster eller andre oppmerksomheter bare for å vise at de setter pris på dem. Syntes det hørtes så mye bedre ut enn en kampdag.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå