Ralla34 Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Hei:o) For 5 dager siden fikk lillgutt påvist streptokokker i halsen(halsbetennesle). Han hadde vært syk en stund da, fikk pencillin og er frisk nå. Bortsett fra litt hoste. De siste 4 dagene har jeg vært hjemme m han, og vært forkjølet og slapp selv. Jeg vet jo at det er lett å bli smittet av dette og har vært obs på det. i natt ble jeg plutselig MYE verre. Jeg har hatt feber, ligger med to dyner og fryst som bare fy...Har hatt og har veldig voondt i hodet! kan jeg ha blitt smittet? Jeg har ikke vondt i halsen. Men har hovne lymfeknuter på utsiden av halsen - noe jeg pleier å ha ved førkjølelse/influensa... er så kjedelig å sitte flere timer på legevakten hvis det "bare" er influensa, men jeg er usikker... Noen råd? Hvordan startet det hos deg?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Strektokokker i halsen kjennes jo som feber og veldig vondt i halsen. Vondt å svelge, vanskelig å få i seg mat.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har hatt mange streptokokkinfeksjoner, og det er helt jævlig. I 2007 hadde jeg 6 stykker.. Får vilt vondt i halsen, feber og generelt dårlig allmenntilstand. Tilslutt er halsen så vond og hoven at jeg har gått rundt med kopp og spyttet i, fordi jeg ikke har klart å svelge. Ene gangen fikk jeg intravenøst fordi jeg ikke hadde klart å drikke noe på nesten tre dager. Det er grusomt vondt å få streptokokker!! *grøss*
Ralla34 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2008 Uff, høres ikke bra ut! Jeg er helt utslått. Kan ikke huske å ha vært så dårlig på mange år... Men jeg har ikke vondt i halsen, så da tyder det vel på influensa kanskje?
Gulosten™ Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har hatt det litt som Teline.... Ekstremt vondt, ble dårlig veldig fort. Merket littegranne kribling i halsen på kvelden også sa det bare pang neste morgen. Kjempefeber, sykt vondt i halsen. En gang jeg hadde det fikk jeg ikke i meg verken vått eller tørt, ikke medisiner engang.... Mått få intravenøst... Sist jeg hadde det ble jeg henvist rett på Riksen, og der var det en gæærn lege som skar hull i mandelen min med skalpell, og skulle på død og liv ha ut puss... Men den var jo ikke moden i det hele tatt. Bare en utrolig jævlig opplevelse... Hehe. Til slutt, for et år siden, tok jeg mandlene! Det var digg å få det overstått:) Men, jeg tror ikke du har strep enda. Høres bare veldig ut som en influensa... God bedring!
Mayken Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Er nok ikke streprokokker du har. Kan jo sikkert komme senere i sykdomsforløpet. Her har alle tre i familien hatt streptokokker nå, var ferdig med en 10 dagers kur med antibiotika i går. Kom egentlig bare som kastet på oss. satt å så på tv på kvelden og plutselig i løpet av 2 timer, hadde jeg kjempevondt i halsen. På natten fikk jeg feber og følte meg helt elendig i tillegg. Så lenge du ikke har vondt i halsen, har du nok ikke streptokokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå