Gå til innhold

Bare et lite spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 2 uker siden ble babyen i 100 hvis jeg lå på magen.. ble derfor lite nattesøvn da jeg som oftest i løpet av natten endte opp på magen.. altså var dette noe som ikke var så veldig populært hos den lille, og et problem for meg da jeg i alle år har måttet ligge på magen for å få til å sove.. De siste nettene nå har jeg kunne ligge uavbrutt på magen gjennom hele natten.. Er det slik at babyen har vent seg til det? Eller kan det fortsatt være ubehagelig for babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du i 3. trimester?? Hvor stor mage har du da? Kan vel ikke være bra i det hele tatt. Babyen får vel utrolig liten plass og du kan jo klemme viktige ting der inne??

Skrevet

på magen?? Det er vel nesten ikke mulig.. da hadde jeg ligget å vagget på en diger kul. Men kan ikke tenke meg at det er bra for babyen som får et sånn press på seg. men du på siden/magen? ikke direkte på magen... er ikke mulig det, spørr du meg..

Skrevet

det er faktisk ikke farlig for babyen at du ligger på magen :) den er omringet av fostervann og du hadde fått det veldig ubehagelig før knøttet i heletatt hadde brydd seg ;) ingen fare.

Skrevet

Ingen fare i det heletatt!! Som anonym 11:04 sier. Ikke hør på de andre!! Hvis du kan ligge på magen er du jo heldig, da har du sikkert masse plass bakover mot ryggen din, baby har ikke vondt av det!!! Som 11:04 sa du får det ubehagelig lnge før babyen får det!! :) Sov godt på nettene og ikke bekymre deg! :)

Skrevet

Jeg er snart i uke 29, altså 29 fullgåtte uker.. Jeg ligger fortsatt veldig godt på magen, men prøver å ligge mere over på siden.. problemet er jo at jeg i løpet av natten vrir meg over på magen igjen.. synes bare det er litt rart at babyen ikke lenger reagerer på det.. men har også hørt at det ikke er farlig å ligge på magen annet enn at det etter hvert kan bli ubehagelig for den gravide.. men vil jo ikke at babyen skal ha det ubehagelig hver natt da..

så ja, jeg hører forresten til 3 trimester:)

Skrevet

Som sagt ikke tenk på det, den får jo sikkert litt trangere plass men at den har vent seg til det. Det er uansett ikke noe problem for babyen. Hvis den har sluttet å reagere så synes jeg du bare skal være glad for det. :)

Skrevet

Det kan jo være at barnet ligger litt annerledes nå, feks med hodet ned og ikke bryr seg om det. Tror ikke du skal bekymre deg:)

Skrevet

åå jeg skulle ønske jeg kunne ligge på magen. er sånn at jeg må på magen for å sovne men siden jeg var 3 mnd på vei så fikk jeg vondt i magen av å ligge på den så da måtte jeg finne en annen stilling.. ikke noe some r så godt som å ligge på magen..

tror en må kjenne etter selv hva som går..JM sa at så lenge det ikke gjorde vondt så var det bare å fortsette:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...