Gå til innhold

Skilte foreldre, ny dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke vanlig at hun sitter ved hovedbordet, eller? Jeg ble plutselig litt usikker. Brudgommens far har ny dame. Eller ny og ny, de har vært forlovet i allefall 8 år. Hvordan skal dere gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg syns det er vanlig. Spesielt når de har vært sammen så lenge.

Jeg skal ha min stemor på hovedbordet :o)

Skrevet

Tror det kommer an på hvor lenge de har vært sammen, og hvordan familieforholdene er ellers... Gjør det som føles best for deg og dine :-)

Skrevet

jeg ville ikke hatt pappas nye dame på hovedbord hvis jeg hadde hatt skilte foreldre!

på hovedbordet hører bare foreldre og svigerforeldre og brudgom og brud, og evnt forlovere som skal sitte der...

jeg hadde plassert hun i blandt de andre gjestene, og latt din pappa sitte sammen med din mamma om det er mulig...

Skrevet

Det kommer helt ann på familieforholdene ellers..

Om man vil framstå som at det er harmoni og aksept i det at faren har etablert seg på nytt - så sett henne på hovedbordet.

Når de har vært sammen i 8 år er man jo etablert.

Likevel forhør deg om det er ok for farens eks kone først.

Jeg har selv skilte svigerforeldre som har etablert seg på nytt. Alle er på talefot og kan vel nesten beregnes for "venner".

Dette er familien stolt av - for hans foreldres måte å takle dette på har gjort at vi er blitt en "happy big family" ;-)

Som sagt det kommer helt ann på tonen i familien deres fra før.

Å sette din stesvigermor på eget bord - viser at hun ikke hører hjemme i familien - men er det av hensyn til ekskone ( hvis hun er bitter /sjalu) er det kanskje noe å overveie..

Skrevet

Min far er gift på nytt og har barn. Min mor samboer.

mamma og pappa satt sammen oss og de andre satt sammen på et bord med mormor og tante og onkel. fungerte kjempe bra det:-)

vi satt:

svigermor-vårt barn-pappa-jeg-brudgom-mamma-vårt barn-svigerfar.

Alle var veldig fornøyd med den løsningen

Skrevet

Min stemor satt ikke sammen med oss på langbordet,å det gjorde ikke mamma`s nye type heller=)

Dem har hvert sammen i 20år og 6 år...men vi valgte å gjøre det sånn=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...