Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig noen som kaller bukser det? Høres så gammedags ut. Har lest en ti år gammel bok hvor bukser var oversatt med det (hælle måne)...eller er slacks noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drev klesforretning for 13 år siden, og kan vel med hånda på hjertet si at det ordet aldri forekom (var forresten en butikk med herreklær).

Vi brukte heller gabardinbukser. Tror det er nesten det samme, dvs

bukser med stikklommer og legg over lommene.

Spesielt fine bukser var det vel ikke akkurat.

Hva er det du leser? Har du vært i hylla på Narvesen nå?

Skrevet

Å nei da. Men har det siste året prøvd å lese bøker jeg aldri ville lest. Dette var en av dem. Sikkert en jeg har glemt å avbestille i bokklubben. "Grav for en fremmed". Skal prøve meg på mannens sience fiction snart og har vært innom vampyrer:)

Skrevet

Jeg hører det en svært sjelden gang nå og da - men da i England, ikke Norge...

Skrevet

Er ikke slacks type kosebukse/joggebukse/komfortabelbukse?

Skrevet

Nja, det er en slags type bukse man ofte kan se eldre menn i f.eks.... Hvert fall sånn jeg bruker ordet.

Skrevet

...ser meg lett slentrende i slacks og sandaler på strandpromenaden i St Tropez. Der tror jeg det passer.

Skrevet

Tja, det kan jo diskuteres.... Skal du se etter meg når du er der nede, eller??:P

Skrevet

Jeg skal høre med deg før jeg drar. Kanskje du kan lære datteren min og venninna en del triks om hvordan styre unna innetider osv. eh...eller kanskje ikke;)

Skrevet

Kanskje de skal være med meg ut på noen utesteder? Vet om flere :-D!! Jeg kan flust av triks og det som er - gleder meg til å lære dem videre:)!!!!

Skrevet

min eks-samboer prøvde å gjenninføre ordet slacks om typen dressbukser...uten at det lykkes nevneverdig

Skrevet

han er ikke tilfeldigvis bokoversetter;)

Skrevet

Jeg synes "kjørebukser" er et artig uttrykk :-)

Skrevet

"vi har den originale bilbuksen" Gammelt dressmannord:)

Ser for meg crimpelinebukser med isydd press.

Skrevet

Og så praktisk da! (Klapper sammen hendene og legger hodet litt beundrende på skakke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...