Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 3 år som har vært en del plaget med magen, dvs. han vil ikke gå på do å bæsje. Han sluttet med bleie for noen måneder siden og etter det har alt ordnet seg egentlig. I går når han skulle legge seg insisterte han på å ha på bleie, selv om han ikke bruker det til vanlig. Rett etter at han hadde stått opp i dag bæsjet han i bleien, da jeg skulle skifte bleie på han så jeg at det var en del blod i avføringen. Er det noen som har opplevd liknende? Det er ca ei uke siden sist han bæsjet så konsistensen var litt hard. Ble veldig i tvil om det er symptomer på noe alvorlig og om jeg event. bør ringe legevakt eller om det holder å vente til mandag. Allmenntilstanden er bra. Vil gjerne høre fra noen med erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har sikkert bare revnet litt.... 1 uke siden sist høres lenge ut for meg= forstoppelse... da kan det være at han blør litt når han bæsjer fordi det er så hardt.. ville gitt han svisker, rosines, laktulose eller noe annet som får litt fart på magen og sett om det kommer noe mer.

Skrevet

Er nok avføringen som har rispet opp slimhinnene litt tenker jeg.. Iallefall hvis blodet var "uttenpå" bæsjen...

Gi ham masse svisker, drikke osv slik at avføringen blir mykere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...