Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Må bare få luftet detet sted. Er så lei!! Vet ikke hva jeg skal gjøre snart.. Det er spilling spilling... Han er flink til å være sammen med med meg og gutten vår på 3,5 år på ettermiddagen, men straks gutten er i sang så forsvinner han inn på kontoret. Kan nesten stille klokka etter han, han kommer ned mellom hall ti og ti, og da kun fordi han vet jeg blir skikkelig forbanna hvis ikke. Tydelig at han sitter og tenker på spillet.. nå jobber han i helga, og da har han alltid en fridag i forkant. Det var nydelig vær, og jeg lurte på om vi skulle gå sammen for å hente gutten vår i bhg. Men da måtte han redigere noen bilder( har fått bet for å ta disse bildene, så det var egentlig forståelig), men poenget var at likevel så satt han og spilte halve kvelden. Da ble jeg skikkelig lei meg, han kunne vel heller blitt med på tur, og sittet med bilder istedet for spill på kvelden?? Er ikke lett å forklare dette.. Men føler vi har så lite tid bare han og jeg fra før, at vi må ta de mulighetene vi har.. Jeg elsker gutten, men føler liksom jeg på konkurrrere med spillet... sikkere på at jeg kunne vært ute hver kveld en mnd før han hadde skjønt hvor ensomt det var å sitte alene i stua kveld etter kveld.... Noen som kjenner seg igjen...?
anette&tutta mari :) Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Hei - jeg har det akkurat sånn som deg. bare at vi ikke har et barn fra før da. Min samboer har spilt dataspill så lenge vi har vært sammen, og han sitter med dataen foran seg fra han kommer hjem fra jobb til vi går og legger oss. Ser på tv og sånn sammen innimellom, men sjelden vi finner på noe egentlig. Han er heller ikke så gla i å gå på tur. Heldigvis sitter han med laptop på stua sammen med meg, så det går ann å snakke med han. Men, jeg har vel egentlig bare gitt opp å mase.. han elsker dataspill og jeg sitter faktisk endel med data selv, men ikke spiller da.. jeg er på bim og sånt før følte jeg at jeg konkurrerte med dataen også, men ikke nå lenger. Det har gitt seg.. Vel, selv om vi ikke har det helt likt, så vet jeg hvordan du føler det. Du er ikke alene God helg!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 skjønner godt hva du mener hehe.. har en samboer som er hekta på et spill, men jeg sier ifrå når nok er nok og da skjerper han seg. kan liksom ikke skjønne hva som er så gøy å sitte der og trykke for harde livet hver kveld.. men bare sett ned foten! det hjelper.
Gaara Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Huff, det er vannskelig det der.. Mannen min var avhengig av data, når han ikke var på jobben satt han hjemme og lekte med den (enten spill, nerdforum, tekniske ting osv.) Men etter at jenta våres kom, for 1 år siden, hadde han ikke lenger tid til dette. Han er "på jobb" 24 timer i døgnet, først selve jobben og så etterpå hjemme, med meg og min datter (og hun legger seg ikke tidlig, gjerne rundt 9-10 tida:) Jeg er hjemmevarende og har hatt store problemer med ryggen så jeg får ikke avlaste han heller.Jeg bruker ettermidagene mine på å slappe av i sofa (med dårlig samvitighet må jeg tilføre) fordig jeg rett og slett klarer ikke noe mer. Men vet du hva? Jeg skulle gitt hva som helst hvis jeg kunne unnet ham de par timene "fri" ved sin datamaskin. Han så fortjener det! Jeg vet at det er vanskelig å tenke sånn når man selv har det vanskelig og travelt, men kunne du heller ikke ha brukt anledningen til å bruke den tiden han er "borte" på deg selv? Be ham laste deg ned et par sesonger med en serie du kunne tenkt deg og se så slapp av foran tven og kos deg du også
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har en mann som spille WOW, største drittspillet som fins, han er avhengig av det spillet, vi har ei datter på 3 år og han er flink og leke med hun og stelle hun og legge hun, men spiller med en gang hun er lagt seg, akkuratt nå så er han arbeidsledig og sitter hele dagen og spiller=( aner ikke hva skal si og gjøre med/til han. har ei veninne som også er naboen min som har det nett likt, og dem har to unger, men hjelpes det har vi også om en stund:S
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 samme spillet her;P vi har ikke barn fra før men vi venter vår første i september. har sagt at da får han kutte masse ned på spillinga, da er det babyen som gjelder;)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Anonym 13.07! Samme her, har og en fyr som spiller WOW! Arghhhh!!! Med en gang ungene er i seng (minsten sover fortsatt lur 1 time på dagtid) eller på kvelden, så er det rett ned å spille!! I dag, våkna til nyyydelig vær og solskinn ute, hadde håpert på en koselig utedag. Men neiiida. Alt var uff og akk, vondt her og der... Så jeg tok med meg 2 åringen ut alene (de andre ungene er på vinterferie med besteforeldre mens han lå inne på sofaen med "ondt i ryggen" å så på sport på tv. Vi var ute i 2 timer. Da vi kom inn lå han enda der. Ordna guttungen klar for formiddagsluren, og det gikk ikke lange tida etter ungen var lagt før han stakk ned å slo på pcn!! Jiiiizzz.... Er så møkkalei det spillet!!!! Å du... Han er 35 ÅR!!!!!!! Skulle tro han var for voksen til å sitte å spille halve dagen... Noooot....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Jeg måtte bare svare på dette!! Har det på akkurat samme måte og nå har det også gått utover sexlivet vårt. Han er ikke interessert i anet enn WOW. Herregud han er 31 år, venter sitt første barn og sitter hver kveld og spiller data spill. SYKT spør du meg.. men hva kan man gjøre? Ikke noe annet enn å prate med han og fortelle hvordan en har det.. Noe annet hjelper jo ikke..
Makko med to små gutter Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Må vel bare svare på denne... Har også en samboer som fint kan bruke 15 timer i døgnet forran pc'n, og jeg synes faktisk det er helt greit, -også etter 10 år :-) -På vanlige hverdager lager vi mat og fikser hus når vi kommer hjem, og etter maten går han stort sett å setter seg forran pc'n. -Det er hans måte å koble ut verden på, og jeg veit at han trenger mye tid for seg selv(noe jeg selv også gjør!). Denne tiden bruker jeg på andre ting, som å trene, være ute med bikkja og venner. Hvis jeg ønsker å gjøre noe ilag med han er det faktisk bare å si fra, men da må jeg også ha konkrete ønsker. -Antar at mange av dere kanskje bruker like lang tid forran tv'n som "gubben" bruker forran pc'n.... -er det egentlig noe bedre????
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 det der kunne jeg og skrevet..... bortsett fra at min spiller sammen med ungen før leggetid, og spiller alene etterpå.... jeg legger meg alene, og han kommer svimende 2-3 om natten, for så å være i koma på morgnen. alltid jeg som står opp tidlig med gutten vår.... jeg har truet med å slå ihjel den fordømte maskina mange ganger, og det hjelper noen dager etter en real "krig", men disse krigene er så slitsomme. et under at jeg ble gravid i det hele tatt så lite som vi er sammen.....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Hei! Forstår godt at du er lei! Samboeren min spiller også en del data. Det tok helt av her en stund, og jeg holdt på å klikke.. Nå er det heldigvis blitt bedre. Det jeg gjorde, var at jeg snakket med han i "fredstid", forsøkte å si saklig i fra om hva jeg mente om dataspillingen og hvordan det gikk utover vårt forhold. Han så poenget, men innrømte at det var veldig vanskelig å styre tidsbruken. Vi forhandlet om hvor mye tid han kan bruke hver dag, og ble enig om to timer. Så nå setter han på stoppeklokka på mobilen når han begynner, og kommer ut av hula si to timer etter. Har selvsagt blitt noen episoder hvor han prøver å "tøye grensene", men denne dealen funker stort sett greit for oss. Mitt irritasjonsnivå har sunket mye, for nå vet jeg hva jeg har å forholde meg til.. Forresten er det der WOW noe j.. drit. Hvis en ikke spiller mye og ofte, mister en de tingene en allerede har tjent seg opp..Skapt for å gjøre folk avhengige. For meg funket det altså å være streng (selv om det føltes litt kjipt), og å lage en klar avtale om tidsbruk. Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 Problemet "mitt" er at han svarer meg ikke når jeg prøver å ta det opp med han. Tro meg, har prøvd opp til flere ganger! Men han skal liksom ikke prate da.. Får ikke et ord utav han. Blir så sint.. Også merker jeg at han intenst prøver å "smiske" med meg. Sender meg intense mld om hvor glad han er i meg, forteller meg hvor utrolig fantastisk jeg er osv. Blir jo glad for det, men det lyser liksom lang vei at det er for å smiske.. Blir så lei.. Vet han er glad i meg,men likevel. Føler nesten det blir litt falskt til tider...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #13 Skrevet 9. mars 2008 Hei, jeg hadde det sånn i mitt forrige forhold. Det er skikkelig pyton! Jeg truet med å gå fra ham, og da skjerpa han seg ei stund. Men så var det på`an igjen! Så til slutt dro jeg fra ham...det hadde gått så langt at jeg ikke hadde følelser for ham lenger. Jeg kom meg til psykolog og fikk konstatert moderat depresjon pga dette. Kom meg opp igjen og har nå ny kjæreste og baby i magen Vi hadde ikke barn sammen så det gjorde ting enklere selvfølgelig. Jeg håper du står på ditt og at han forstår! Man føler jo rett og slett at dataspillingen er viktigere enn seg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #14 Skrevet 9. mars 2008 Hei! Jeg må bare henge meg på hate wow bølgen her, mannen min spiller og spiller han også og da glemmer han alt annet! Vi har kranglet utrolig mye siden det spillet kom i hus. Vi venter nå vårt 3. barn og jeg syntes det er på tide å bli voksen og slutte å spille data flere timer om dagen! Lure på hvor det her skal ende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå