Gjest Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Tenke å lage et ark der han får klistremerker hver gang han går på doringen..Men vet ikke helt om han skjønner poenget?
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Burde han få klistremerke når han bare sitter der? eller når han faktisk bæsjer eller tisser?
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Bare når han har gjort noe Å sitte på toalettet gjør hvertfall ingenting for tuppa, det kan hun godt gjøre. Men å virkelig gjøre noe der er værre hehe. Tuppa får vaske hendene med lano gakkgakk såpe hvis hun er flink å tisser i potten, om det har funket så bra kan vel diskuteres hehe, men hun tisser da litt på potten hver dag hvertfall
supermummy Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 gutten min er like gammel som din,og han vet hvor mye 5 er, altså mengden. Så for han kunne det vært at når han fikk fem klistremerker, fikk han en ting han ønska seg... .
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Men jeg tenker slik: han kan jo ikke noe for om han ikke må på do
supermummy Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Han trenger vel ikke sitte på do om han ikke må noe?
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Men jeg vet jo ikke når han må på do, ikke sier han fra selv heller.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Nei selvfølgelig kan han ikke det men da får har bare komme av også heller prøve senere igjen. Tulle får mye skryt bare fordi hun har sittet på potten, men belønning får hun kun om det kommer noe i den. Jeg kjenner hvertfall jenta mi, og hadde hun fått noe hver gang hun hadde sittet på potten så hadde hun sittet der ofte hehe
supermummy Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 ok, da forstår jeg....vet ikke jeg, her slutta gutten med bleie da han akkurat hadde fylt 3, Han begynte å si fra av seg selv, uten mas fra noen. Kanskje det er for tidlig for gutten din rett og slett?
yasmina Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Lilllegutt er akkurat blitt 3 aar og han faar et klistermerke for aa tisse og to naar han baesje ( 2 for han vil helst baesje i bleia ) og naar han har faatt ti klistermerker faar han liten gave. Kjoeper ark med ti klistermerker slik at han ser at det naermer seg tomt selv om han ikke skjoenner mengde og tallbegrepper enda. Vi har gjort det en liten stund naa, til a begynne med ganske sporadisk. Naa har vi fjernet bleien hjemme og det gaar kjempe fint, men han vil fremdeles ha den paa i barnahagen.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Han gjør på doringen i barnehagen og da er det jo greit at vi gjør det samme hjemme synes jeg. Han har både tisset og bæsjet på do i bhg. Han har tisset litt her hjemme. Men synes det er aller mest morro å dra ned )
prekæs Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Det å bli tørr er en ting som kommer når ungen er moden for det. Og husk han må være moden fysisk og ikke bare psykisk. Ville ikke gjort så stort nummer ut av det, jeg. Kanskje begynt med mindre behagelige bleier. barn ble tidligere tørre før og mange mener at dagens behagelige bleier er en medvirkende årsak.
supermummy Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Da synes jeg han skal få et klistremerke for hver gang han har gort noe på do, og en gave e.l etter et visst antall merker. Lag for eks fem tomme ruter, og et bilde av en ting han ønsker seg i den sjette ruta. Når de fem rutene er fylt med klistremerker, får han den tingen..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Småen her får penger på et glass når han gjør noe på do. Han sparer til å kjøpe seg en bestemt ting han ønsker seg fra en lego katalog. Når han har nok skal vi gå i banken og veksle pengene og gå i butikken også får han kjøpe seg den tingen selv. (Han var egentlig dotrent, men pga. diverse hadde vi et tilbakesteg her og han trenger nå litt oppmuntring for å gjøre det, da han har blitt litt engstelig hva det angår).
Sjefsmegga Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 hehe..fungerte med Tom og Jerry kjeks på sønnen min da han var 3 år.-..en kjeks hver gang han tissa på potta og to hvis han bæsje...etter noen uker kunne jeg gradvis kutte ut systemet.. Hadde det vært klistermerker så hadde han sikkert sett rart på meg.
Trolleliten Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 Du kan jo høre med de i bhg når han går på do? Barn har ofte et lite "system". Noen tisser masse om morningen, så da kan det være lurt å sette han der... Jenta mi f.eks bæsjer til samme tid hver da +/-... Prøv med litt faste tider, evt før dere skal ut og før han legger seg... Få det inn i rutinene liksom... hvis han nekter er det jo noe annet, men det virker jo som han er litt klar siden han gjør det i bhg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå