Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 3 år som har vært en del plaget med magen, dvs. han vil ikke gå på do å bæsje. Han sluttet med bleie for noen måneder siden og etter det har alt ordnet seg egentlig. I går når han skulle legge seg insisterte han på å ha på bleie, selv om han ikke bruker det til vanlig. Rett etter at han hadde stått opp i dag bæsjet han i bleien, da jeg skulle skifte bleie på han så jeg at det var en del blod i avføringen. Er det noen som har opplevd liknende? Det er ca ei uke siden sist han bæsjet så konsistensen var litt hard. Ble veldig i tvil om det er symptomer på noe alvorlig og om jeg event. bør ringe legevakt eller om det holder å vente til mandag. Allmenntilstanden er bra. Vil gjerne høre fra noen med erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hard avføring kan gi rift i analåpningen. Da blør de litt. Se om du ser en rift. Jeg ville ikke bekymret meg med mindre dette skjer flere ganger over en tid. Men man skal oppsøke lege ved blodig avføring (med mindre du tror det kan være en rift, og det ikke skjer igjen).

Hos oss var blod i avføringen eneste symptom på urinveisinfekson (baby), men det kan ikke skade å levere urinprøve i skranken hos legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...