Gå til innhold

Har dette barnet ett dyndrom av noe slag????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det var så rart, møtte noen vi kjenner å ikke har prata med på lenge, de har fått en sønn siden sist,han 14mnd.

Han sjeler veeeeldig med det ene øyet det er liksom helt inni øyekroken heletida! Ikke kunne han gå (vet at noen barn ikke går selv før 14mnd ca).men han kunne ikke gå om han ble holdt i hendene engang. Å moren skrøt av at han akkurat hadde lært seg å sitte selv(!)

Kunne liksom ikke skryte av at jenta vår begynnte å gå for en uke siden å hun er 12mnd gammel..

Han virka og litt stille og ikke helt normal..vet ikke jeg altså..

Kan han ha noe syndrom av noe slag??

Tør liksom ikke å spørre heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det blitt tatt tak i det med sjelingen da? Det er veldig viktig å få gjort noen med det raskt. Øyelegeus., ortopist, lapping og evt. briller.

Ellers så kan det sjelede øyet koble ut og han kan miste synet på det øyet som sjeler.

Skrevet

moren er ganske oppegående så jeg syns d var rart for d virket ikke som om de har gjort noe med det!regber jo med at de på helsestasjonen har sett på det og evnt anbefalt øyelege etc..

var derfor jeg tenkte på syndrom siden de kan jo jo uopprettelige sjelingsfeil på øynene??vet ikke jeg altså! hadde håpa dems lillegutt kunne leke litt meed snuppa vår i sommer når vi skal treffes på en hyttetur (har hytte likeved hverandre), men ser jo ikke ut som han er helt frisk..

Skrevet

Mulig det er flere tiltak i gang men kansje ikke helt det de ønsker å snakke om når de treffer andre med barn, noen snaker kun o slikt med de nærmeste og helepersonell..

Skrevet

Hmm..ja da bør du nok ikke risikere å la jenta di leke med ham;)

Skrevet

de skrøyt jo av at han akkurat hadde lært seg å sitte store gutten så kanskje de trodde vi vi visste hva som feilte han eller noe siden mødrene våre er bestevenniner..

Har vært mye sammen med de før å de ganske åpne om ting men vi snakket ikke lenge sammen hadde dårlig tid også.

Lurer egentlig bare på om det kjennetegner ett syndrom,man vil jo gjerne vite og uten å mase på dem om det! kom ut litt feil selvfølgelig kan de leke sammen uansett om han har noe eller ikke!:)

så liksom bare for meg at de kom til å løpe rundt sammen i sommer å de som var så glade for å endelig være gravide å nestegang j ser dem ser jeg at sønnen ikke er helt frisk! ble lei meg på dems vegne,tenker jo selvfølgelig ikke på jenta her,men ble litt lei meg da jeg så at han ikke kan gå å at de kanskej må slite med ting andre tar som en selvfølge!:(

Skrevet

Trenger ikke være et syndrom selv om han sjeler. Hvis det skulle feile han noe så har de nok garantert utredet,evt satt igang habilitering/behandling. De sitter sikkert ikke "på gjerdet" og tror at alt er normalt. Når man har et sykt barn så er også veldig sårt å snakke med andre om det, de vil vel sikkert ikke at andre skal fokusere på det, eller går rundt å prate om det...Men man blir jo litt nyskjerrig. Å ikke kunne gå med støtte ved 14 mnd trenger ikke være unormalt, men å akkurat ha lært seg å sitte høres jo ganske sent ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...