Gjest Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Jeg går konstant og er redd for SA og spesielt MA. Har aldri opplevd dette selv, og derfor er uroen ekstra stor for at det kan skje. Jeg er mye her inne og man leser så mye om akkurat dette temaet. Har i flere dager vurdert å dra til legevakten for å sjekke og høre hjerteslagene- men føler meg helt hysterisk. Men klarer virkelig ikke å slappe av og nyte spiren inni meg. Er 7+4 idag...
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Jeg meldte meg ikke inn her før jeg var i uke 11/12 jeg,trur det hadde blitt værre med nervene om jeg hadde vært her inne og lest all "er det SA/MA??"innleggene... Det blir jo værre for den lille om du stresser,så jeg trur kanskje jeg hadde holdt meg litt borte fra BIM og sider hvor det er mye prat om temaet...
volvo-mamma Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 huff ja ikke fokuser på det ...tenk at faktisk mesteparten av de som er her inne har det gått fint for istede for alle det har gått galt med... tror den posetive prosenten er høyest... og hvorfor skal det ikke gå bra for deg da ? det gikk super for meg og snart har jeg tre barn...
mamma`n til nurk Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Sleit med det samme i begynnelsen her inne jeg og. Fikk inntrykket av at "alle" mistet minst en eller to ganger. Viktig å huske på at for de aller fleste så går alt bra! I værste fall kan du jo bestille privat ultralyd? Jeg gjorde det i uke 8, og fikk se hjertet slo, og da kunne jeg slappe godt av! Var bra anvendte penger for litt sjelefred..pluss at vi fikk noen fine bilder av nurket.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Tusen takk for beroligende ord jenter Går det an å dra til legevakten og evt få høre hjerte? Eller vil de sende meg hjem igjen? Dette stresser mer enn nødvendig
mamma`n til nurk Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Du kan jo høre med de, men vær obs på at det er fryktelig vanskelig å høre hjertelyden så tidlig. Legen min fant den ikke før i uke 16. Du kan jo ringe føden og høre med de kanskje? De pleier å ha mer forståele enn legene på legevakta..
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Jeg har ingen fødested ennå Hvor tar jeg eventuelt kontakt da? Kan de ta UL på legevakten?
camilla - med snart ny spire Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Jeg tenker mye på det samme, er spesielt redd for MA. Har aldri opplevd det før, er første gang jeg er gravid (6+6), så vil at alt skal gå som planlagt:-) Jeg har bestilt privat Ul i uke 12, dette fordi jeg ikke orker å vente helt til ordinær UL. Er også på det tiden det er mest gunstig å se evt. avvik på fosteret. Jeg hadde ikke reist ned på Legevakten, er nok av syke folk som trenger deres hjelp om ikke hysteriske gravide kvinner også skal renne ned dørene deres;-) Alt er nok helt iorden med deg, men er du veldig bekymret kan du jo bestille en privat UL.
mamma`n til nurk Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Blir vel å ta kontakt med nærmeste sykehus i såfall. Etter hva jeg har forstått tar de ikke UL på legevakt. De er veldig kjappe med å skuffe de gravide over på nærmeste fødeavdeling hvis de mistenker noe som helst. Du kan jo evt ringe til en gynekolog på mandag og høre om mulighetene for å få sjekket der hvis ikke de vil sjekke deg på legevakta/føden? Men jeg vil anbefale deg om å prøve å slappe av inntil videre, alt er mest sannsynlig helt fint!
WildPrincess Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Hei HI Føste og beste råd jeg jeg har er å slutte å lese slike inlegg.... Gjør at du kan for å styre unna for de bare stresser deg. Jeg har mistet og er livredd for å gjøre det igjen og i begynnelsen så leste jeg ALLE inleggene om dette... Samboer ble rimelig opgitt (i en posetiv mening) og forbøy meg neste å lese mer om det... en stund ville han ikke ha meg inne på disse sidene i det hele tatt fordi jeg fikk så mange bekymringer.... Jeg har vært på tidlig UL... men det løser ikke bekymringene dine på sikt. Det er en lettelse og utrolig fint å se hjertet banke ingen tvil om det... men om du drar på UL og fortsetter å lese om MA/SA'er så er du like langt. Konsentrer deg om de posetive inleggende og ikke les om alle katastrofene... de kan du mer enn nok om nå. Så om du velger en tidlig UL så benytt samtidig den sjansen til å snu litt om og lær deg selv til å tenke posetivt ved å fokusere på det posetive. Det er ikke lett tro meg, men vi skal klare det Vi vil sikkert ikke bli fri for alle bekymringer, men vi skal klare å nyte den lille som vokser inne i oss
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Prøv å slapp av, prøv å ikke vær her inne så mye før du er over 12 uker på vei. HUsk på at det går som regel bra. Og skjer det en abort er det fordi det er noe med barnet. Det med fosterlyd får du nok ikke hørt ennå på en vanlig undersøkelse. Så da er det eventuelt ultralyd da som skal til. Men prøv å ikke bekymre deg så mye. Jeg er gravid for andre gang og har en gutt i magen og en gutt på 3 1/2 år, så alle opplever ikke SA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå