just_mee Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 har dere noen gang hørt at en helse søster har sagt at en mnd gammel baby bare har godt å være vekk fra mammaen sin over natten?? har en diskusjon gående her mellom 2 venninder og jeg hakke peil p¨å hva som evt er rett ( har som oftes en eller annen meming men vil være sikker alltid før jeg sier noe)
babysjuk82 Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Tja,har hørt at vi har godt m litt avlastning.d har eg hørt fra starten. At d e godt for babyn og.
volvo-mamma Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 tror ikke at babyen vil merke noe og ikke huske noe ,men for min del er ikke det aktuellt å være borte fra babyen... Jeg har ikke vært borte noe serlig fra mine barn ,men har ikke hatt behov for det heller... Eldste man er på overnatting ol hos venninner og besteforeldre men yngste man på to år har ikke vært vekke fra mamma eller pappa en eneste natt... Ikke det at det vil vært fælt om det hadde skjedd ,men det har ikke vært behov eller situasjoner for at det. Så første gang blir vel når jeg er på føden da men å gå fra en liten baby Nei ikke jeg nei...
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 Når de er en måned merker de nesten ikke hvem det er som gjør hva:) Så lenge babyen tar flaske er det null problem. Om barnet har godt av det eller ikke kan jeg ikke svare på, men barnet lider ikke under det så lenge det er noen som er glad i h*n.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Helsesøster rådet ikke meg å være så lenge borte fra babyen min i alle fall.Hun ba meg når han ble fire månder om jeg hadde noen som kunne passe ham et par timer,når han ble 8 mnd begynte hun å snakke om at det kanskje gikk ann å la ham sove borte en natt,hos folk han var veldig veldig veldig godt kjent med. En annen ting,jeg leste i BAM at en psykriater,som er overlege på en barne og ungdoms psykriatri hadde forsket på dette og hun kom frem til at en ikke skulle være lengre borte fra babyen enn den var månder gammel- Altså 1 mnd er 1 time ; 2 mnd er 2 timer Når barnet er 4 mnd kan en gangen timer opp på 2 Altsp 4 mnd er 8 timer 5 mnd er 10 mmd Når barnet så er 6 mnd kan en ta en liten overnatting på barnet.Levere det på kvelden og hente igjen på formiddagen. Hun mente at barnet kunne ta skade av å være lenge borte fra omsorgpersonen sin. Det en også måtte huske på er å la far ta del i omsorgen for barnet.Ikke la far bli en ukjent,la ham ta del i stellet når han kommer fra jobb. Det er ikke nok at han sier digge digg til barnet liksom. Skadene barnet kunne få i ettertid,og det trengte ikke vise seg før barnet var stort er jo pyskikse problemer,som depresjon,adferdsvansker,tilpassingsvansker osv. Jeg har referert til denne tidlgiere og bedt folk tenke seg om med helt små barn. De som på død og liv,skal ha kjærestetid/partid som de kaller det for,blir jo drittsure på denne oppfordringen,men hvis en virkelig elsker sitt barn,gjør en ikke det en kan for barnet og hvis et forhold ikke holder uten kjærestetid/partid i noen månder,er det da lurt å sette et barn inn i et slikt svakt forhold? Vel nå har jeg i alle fall svart på det HI svarte om,så får hver enkelt tenke over hva de har sammvittighet til
Secret har sommerfugl i magen Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Nei da hadde jeg blitt litt satt ut tror jeg Ville aldri vært borte fra en så liten baby så lenge. Kaaanskje en liten time, men det hadde vært nok ja!
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Det kan godt hende en eller annen helsesøster har sagt det. Dette er det jo mange meninger om, og egentlig ikke noe fasitsvar, men de aller fleste mener nok at babyen er for liten til å skilles så lenge fra mora. Er barnepasseren en daglig omsorgsperson for barnet ellers, blir det nok ikke helt det samme som at babyen pluselig havner hos en venninne eller noe.
Supermamm Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Jeg reagerer litt på at dere sier at et barn på en mnd ikke merker det jeg... Barnet har da hørsel, syn og ikke minst lukt. Selv om de ikke husker det når de blir eldre kan det sette spor i et lite menneske allikevel. Alle som har hatt en liten baby vet jo at den responderer på å komme til mor og far om de har blitt holdt av andre. Jeg har hørt akkurat det samme som mamma til 1stor,1 liten+spire. Har også diskutert dette med fagfolk og mange er ihvertfall enige om at det kan være uheldig for barnet. Alle kan trenge avlastning en gang iblant, men akkurat i de første skjøre levemnd ville ihvertfall aldri jeg ha overlatt barnet mitt til noen andre i lengre tid.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Jeg reagerte også¨på det. Sannheten er vel at man selv ikke merker at babyen merker det. Selvfølgelig merker babyen om den er hos mamma eller noen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå