Gå til innhold

Flere som har trekt tann en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ondt siden ons.va t tannlegen i går og trakk.d va traumatisk,bedøvels va ik vits,for dn virka ik. Men d eg lure på,e d normalt og ha ondt enda??ha hovna opp i hele kjeftn,t.o.m tunga og svelget.kan ik husk d ha vært så ondt etter,når eg har trukket. Tanna va betent helt t rota.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff. Var det en visdomstann du trakk? Jeg har aldri trukket noen tenner, men jeg regner med at jeg snart må til pers med en visdomstann...:( Håper virkelig ikke det blir så traumatisk som det du opplevde!

*Stor god-bedring-klem til deg*

Skrevet

høres ut som om du trenger deg en pencelin kur...ville ringt til legevakta og hørt med dem..ikke noe bra med betennelse i kroppen...

jeg har ikke reagert slik som du beskriver når jeg har trukket tann,men jeg har hatt vondt i en uke eller sånn men mer øm og sår...ingen hevelser ol...

nei snakk med lege tror det er lurt, har jo bebis i magen å passe på også :))

god bedring

Skrevet

Ikke visdomstann.men nå håper eg at eg aldri får visdomstajn.syns d e rart eg ik fikk penselin i går eg.han sa eg mått kom tebake hvis eg hadd mere ondt.men eg tør ikke tebake!ringe legevakta hvis d er likens i morgen. E så sulten!!

Skrevet

Hvis du ringer legevakta nå er det stor sannsynlighet for at du har det bedre alt om et par timer. Jeg ville ikke venta til i morra. Det skal være vondt, men ikke så ille at du ikke kan spise dagen etter. Skjønner at du er nervøs, men det er antagelig kun snakk om en kort, smertefri undersøkelse før du får penicilin og smertestillere. God bedring.:)

Skrevet

jeg har trukket 4 jeksler og 4 visdomstenner. (ikke sammtidig da, 2 forskjellige annledninger)

det er jo vanlig å ha vondt i noen dager etterpå. Hvis det ikke har gått mer enn en dag så hadde ikke jeg giddet å dra til legevakten. man må jo tåle litt;) men vi er jo alle forskjellige. Trodde du skrev i et annet innlegg om tannen din at du får paralgin forte. tar du ikke det?

Skrevet

men er du så hoven i tunga og svelget så hadde jeg nok tatt en tur til legen ja. men ikke for smertene alene..... krysser fingrene for deg

Skrevet

Nej paralogin funka ik.ble bare sløv av d.enast som funke e en paraset,og en ibux.håpe d går over snart!

Skrevet

ibux er fy fy når man er gravid... dette står det om ibux og graviditet i felleskatalogen :

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.

Skrevet

jeg har trekt 10 tenner jeg.. men det har aldri vært vondt lenger enn til neste dag.. det er bare ømt et par timer etterpå.... så jeg ville ringt på legevakta og hørt om jeg var deg.. kansje det har blitt betennelse el noe i tannkjøttet osv og

Skrevet

Hej!!

uff... stackars dej! jag drog ut två visdomständer førra året. vet inte om det är det samma som andra tänder.

Men jag fick betennelse, och var sjukskriven i 2 veckor!!!!! Ju äldre man blir, desto värre är det att dra ut tänder. Kjevebenet blir hårdare med åren.

men ring tandläkaren igen och hør med dom. jag fick antibiotika + några andra tabletter. kunde bara øppna munnen 11 mm i en veckas tid. Det som är dumt är ju att du inte kan pøsa på med smertestillande. det var jag tvungen att gøra.

Hoppas att det går øver snart. ha ont i munnen är något av det jävligaste som finns.

God bedring och lycka till.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...