Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært en del debatter her om Kvinnedagen. Vesla og jeg skal gå i tog i Oslo, sjøl om jeg ikke kan stille meg bark hovedparolene. Skulle ønske de kunne lage paroler som alle kvinner kun enes om, ikke bare Ottar o.l. Men jeg har bestemt meg for "å ta Kvinnedagen tilbake" og skal marsjere for bedre svangerskaps-, fødsels- og barselomsorg! Noen som vil være med oss?

I Oslo er det fortsatt kaos pga fulle fødeavdelinger og helsestasjonene har ikke tid til alle kontrollene av barna som de skal. I Trondheim skjærer de ned og på Orkanger stenges føden i sommer. Dette var bare to eksempler på at det fortsatt er "kvinnesaker" det er verdt å kjempe for her i Norge, sjøl om jeg er veldig takknemlig for hva kvinnesakskvinner har oppnådd før oss. :-)

Plakater ligger her:

http://www.liv-laga.no/aksjoner.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du skal det! Jeg hadde ikke anledning selv i dag, dessverre. Det er viktig å markere dagens kvinnesaker på en slik dag, vi er langt fra likestilte enda. Også bra å få formidlet dagens kampsaker til andre som ikke er så oppdaterte på likestillingssaken og vise solidaritet med kvinner i mindre heldigstilte nasjoner!! gratulerer med dagen, damer!!!!!

Skrevet

Så flott!

Og så flott med litt nytenking innen feminismen!

Her jeg bor forbigås dagen i stillhet, men hadde jeg bodd i oslo (og ikke vært alene med 4 unger i dag) skulle jeg jammen stått der ved din side.

Tror mange ikke forstår hva kvinnesaken/feminismen har "gitt" oss opp gjennom tidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...