Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #1 Skrevet 8. mars 2008 Svigermor inviterer oss på middag hver eneste helg... Har hatt tre frihelger siden nyttår og begynner å bli rimelig lei nå... Og det verste er at hu blir sur og snurt hvis vi takker nei. De helgene vi ikke har vært sammen med de kommer de mandagen etter til oss. Og da er det alltid jeg som mp rydde og ordne til de kommer, og de blir ofte til langt utpå kvelden... De bor ca en times kjøring unna... Er det jeg som er sær når jeg mener at en gang i uka er for mye?? Vi har vel for faen ingen plikter overfor dem når mini er tre mndr? Jeg er bare så MØKK lei av trynene til svigers. Svigerfar er helt grei, er igrunn svigermor jeg ikke tåler. Hun er overstressa og hyler ut bare mini såvidt skriker litt... Jeg vil ha tid for meg selv!!! Ett besøk i måneden holder i massevis synes jeg. Det er ikke vårt problem å underholde dem. Mine foreldre maser ikke, skulle ønske svigers ikke gjorde det heller. Er ett-to besøker i uka mye synes dere? Det er iallefall det for min del.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #2 Skrevet 8. mars 2008 Ja, det er for mye - i alle fall når det er noe som forventes og gjennomføres uten din godkjenning, nærmest. La henne være snurt for at dere ikke kommer, og si at det ikke passer mandag. Svigerser må oppdras akkurat som unger.
Mammasin Skrevet 8. mars 2008 #3 Skrevet 8. mars 2008 Jepp så enig så enig. Man må ha lov å sette noen grenser. Bare begynn sånn litt med engang så slipper du en kjempe oppvask når du bare ikke orker mer. Mannen din kan jo si fra første gangen.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #4 Skrevet 8. mars 2008 ..er ikke så lett det heller. Virker som at samboeren min liker denne "ordningen" veldig godt. Så jeg er litt redd for å såre han med å si noe som kan tolkes som at jeg ikke liker foreldrene (mora) hans.. De helgene vi ikke har vært hos dem, får jeg beskjed på mandagen "mamma og pappa kommer i kveld" ... Åja. Mini får også bare morsmelk og jeg får ikke til å pumpe meg (mme skal han ikke ha pga magen) så det er ikke så enkelt at samboeren kan ta med seg mini til dem en dag heller... føler meg så rådvill nå... Hvordan kan jeg ta det opp uten å såre noen? Svigermor er typen som lett tar seg nær av ting. Forrige helg fikk vi melding på søndagen om vi ville komme på middag. Vi kan ikke for vi har andre planer. "daså" fikk vi som svar. Sur, med andre ord... :-(
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Beklager, noen må bli såra av og til. Helt til de lærer.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 Noen forslag til hvordan jeg kan ta det opp så jeg sårer minst mulig, da?
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Spørs om du skal være sannferdig eller ikke. Sannferdighet er mer i løypa for å vare lenger - men den må ikke være FOR sann, det nytter neppe å si at du misliker dem. Men si at det har vært kjempekoselig å ha det sånn nå men at det begynner å bli slitsomt å ha barn (selv om det er mer slit med å ha svigers) og at dere gjerne trenger mer ro alene hjemme bare dere - men inviter dem samtidig til middag et par uker fram i tid, hvilket gjør det unaturlig å skulle sees før det.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Aha, så lur du er :-) Da skal jeg prøve det. Skal til dem på middag i morgen (igjen)... Så jeg kan jo ymte litt frampå da. God natt, slurpe kaustisk soda. Og tusen takk for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Når mannen din gir beskjed om at de kommer, synes jeg mannen kan rydde til og lage mat.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Hvor ofte ser du moren din???? Samboeren din er sikkert like glad i moren sin som du er i din.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Jeg ser modern en gang hver 2 - 3 uke. Vi har ikke vært hos de på over en måned nå. De har alltid bodd 50 meter fra både min bestefar og min tante, så de vet hvor irriterendede er når familien trenger seg på, så de maser ikke. De venter til de blir bedt, og hvos vi blir bedt til dem, så sier de ifra et par uker i forveien så vi kan planlegge litt i forhold til det uten å ta ting på sparket.
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Ingen årsak, det var koselig å ha noen andre som var våkne på den tida av døgnet, hehe. Lykke til med prosjektet, det kan ta tid (tok i alle fall lllaaannng tid med mine!) men det lønner seg!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Hehe, jeg er en liten natterangler ;-) Ikke fullt så gøy når mini våkner halv åtte da, men. Heh.. Og at det lønner seg å ta opp problemet nå, før jeg har bygget opp så mye sinne at jeg kommer til å tippe over og hyle ut en dag, er jeg ikke i tvil om. Jeg er ikke kjent for å være veldig rasjonell når jeg er rasende, så det kunne blitt litt leit for begge parter. Men synes du det er jeg eller samboeren min som bør ta det opp med dem?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Forstår deg godt ja! Har svigers som bor ca 1 times kjöretur unna og vi MÅ treffes minst en gang i uka, i fölge dem! Jeg vet at de er glad i barnebarnet men det finnes grenser liksom. F ex de var her fra fredag til mandag og vil at vi skal komme til dem imorgen igjen...Og jeg er sikker på at de kommer til helgen igjen, og da er de her 3-4 dager. Blir slitsomt i lengden. Mannen min jobber en del og da blir vi alene og til tider har vi ikke mye å prate om og det blir pinlig. Dessuten har de ganske forskjellige meninger når det gjelder babyen og det irriterer meg at de skal hele tiden få meg til å gjöre det på deres måte! Jeg er heller ikke vant til dette, mine foreldre maser ikke og er ikke pågående selv om dette er deres förste barnebarn. Det er godt å ha noen helger fri, at vi som en liten familie finner på ting og ikke har svigers hengende over oss. Dessverre har ingen råd til deg, jeg har hintet litt til mannen min men vil heller ikke såre ham, han er utrolig snill med mine foreldre. Vanskelig dette her...
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 hm må innrømme at jeg hadde vært lykkelig jeg hvis jeg BARE så dem en gang i uka... vi er nemlig naboer med svigers og ser omtrent inn i stua til hverandre(grrr grøss) så vi ser hverandre HVER dag vi... snuppen har vært plaga med kollik helt til han var 5 mnd(7 mnd nå) og er fortsatt ikke 100% bra så han skriker mye på kvelden. dette fører da til at svigermor ringer hver eneste dag og lurer på om hun skal komme opp og om jeg trenger hjelp eller om hun skal komme og lage middag til sambo for jeg kan jo umulig rekke det og om hun skal ta med se noe skitten tøy ned til seg og vaske.. JEG KLIKKER SNART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dere som har sett alle elsker raymond.. sånn har jeg det. sambo er en liten mammadalt som er livredd mora si(respekt) og tør ikke si i fra. har gjort det noen ganger men da har hun begynt og grine og hylt ut "ååå du er ikke glad i mammaen din du" og dura inn på soverommet sitt. sukk
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #17 Skrevet 8. mars 2008 Her drar mannen alene, av og til med barn, av og til uten barn. Jeg stresser ikke med å dra dit, fordi det som regel er fult opp av de andre barna hennes der. Orker ikke alt bråket;)
Gjest Skrevet 8. mars 2008 #18 Skrevet 8. mars 2008 I utgangspunktet er det han, og om han nekter kan du jo antyde at du valgte ham delvis fordi du gikk ut fra at han hadde baller, og spørre om han har glemt dem igjen på gutterommet. Det er en fordel at den som kjenner arten leker dyretemmer. Men ellers må du gjøre det sjøl, om du skal overleve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå