MiniBassen Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Litt inspirert av et innlegg på småtroll 1-2, der HI spurte hva klumpen var kledd i i dag... La bare merke til at de fleste jentene var kledd i rosa. Jeg personlig er litt lei av den fargen, så jeg handler masse klær "på den gale" avdelingen... Jenta mi blir av og til tatt for å være en gutt (av fremmede), men det spiller ingen rolle for min del. Hvorfor MÅ de være rosa eller blått? Jo, for å skille kjønnene, siden de er så like når de er små. Men! Hvorfor må det være sånn? Vi lever faktisk i 2008, der likestillingen liksom skal være i sentrum. Gjelder ikke det også for små barn? Jeg bare spør...
~sjiraff~ Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Blir det likesilling av å kle jenter i gutteklær og gutter i kjoler?
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Brunt er fint;) (skikkelig offtopic svar egentlig) Jeg er av den mening at likestillingen i mange tilfeller går for langt jeg, og tror det er grunnleggende forskjeller som gjør oss til de vi er. Mann er og blir mann, kvinne er og blir kvinne med de differanser det medfører. Vil også tro at det medfølger visse preferanser med kjønnet, noen tillært, men andre medfødte som gjør at fullstendig likestilling, spesielt med små barn slett ikke vil være noen barrikade å bryte. Jenta mi kler rosa, rosa er en hyggelig farge. Matcher knallbra med den sorte joggedressen, med de blå skoa og den brune jakka. (som hun selvfølelig ikke har pås eg samtidig dog)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 likestilling går ikke på at halvparten av jentene skal ha på¨blått og halvparten rosa. og halvparten av guttene skal ha på blått og halvparten rosa. likestilling går på at begge kjønn skal ha samme muligheter.og begge kjønn har samme muligheter til og ha på de fargene som foreldrene ønsker og siden hva de selv ønsker
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 Desverre blir ordet likestilling ganske så misbrukt. Det blir brukt til å vise til slike tåpelige "problemstillinger" som rosa og blå klær. Det er nå foreldrene som bestemmer hva de skal kle barnet i. Man bruker det man syntes er fint. Og som en over sa, så er vi til syvende og sist 2 forskjellige kjønn. Det kan vi ikke komme foruten.
Sjefsmegga Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 hahahaha...jeg tviler på at unger bryr seg hvilekn farge de har på seg når de er babyer... men jeg er liten tilhenger av kjoler til daglig..og bukser og klær som hemmer den motoriska utviklingen..her går det i myke klær og helst kun body og strøpebukse innendørs :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå