Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal de delta på markering i morgon?

Korleis bør kvinnedagen nyttast?

Kva er dei viktigaste "kampsakene"?

Er kvinnedagen framleis viktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er jeg faktisk enig med Siv Jensen,dagen har utspilt sin rolle!

Skrevet

-Ja.

-Som man føler for.

-Mer penger og mer klining.

-Joa.

Skrevet

Så då meinar du vi har oppnådd likeløn i Noreg?

Skrevet

synes dagen er en vits.... nurk og kvinnegruppa ottar oppover karl johan med palestinaskjerf:) Tror ikke den har noen innvirknig på utviklingen.

Nope, jeg skal ikke delta i morgon. aldri gjort og kommer nok aldri til å gjøre det. Uansett skal jeg sove da jeg er på nattevakt.

De viktigste kampsakene for kvinner burde vel fremdeles være lik lønn, mer rettigheter ved samlivsbrudd ( fremdeles mange som kommer dårlig ut av brutte samboerskap), null tolleranse for vold mot kvinner og så synes jeg vi skal få beholde permisjonen vår som den er i dag.

Skrevet

De ni ukene våre, mener du?

Skrevet

9 uker?

jeg var da jammen hjemme fra mars til mars!

Skrevet

I Norge er det lik lønn for likt arbeid

Skrevet

Men alt det er da jammen ikke din permisjon av den grunn.

Ni uker er forbeholdt mor, that's it.

Skrevet

For å svare på det tråden dreier seg om;

Nei, her markeres ingen ting.

Jeg har ingen formening om hva kvinnedagen som sådan bør brukes til.

Kampsakene må vel være det en som kvinne finner for godt å kjempe for på en slik dag.

Kvinnedagen er fortsatt viktig siden det er en del som synes den er viktig, men personlig synes jeg den begynner å bli litt innholdsløs. Mye skrik og lite ull. Dessuten er kvinnesaker oppe til debatt til stadighet - vi trenger ikke lenger en spesiell dag å hevde oss på.

Skrevet

OMFG.

Kvinnedagen er for rødstrømper. Jeg har aldri tenkt over hvordan denne dagen bør (og om den bør) feires. Idiotisk, spør du meg. Kvinnegruppa kan gå og drikke bringebærte med blitzerne mens de klør seg på de hårete leggene sine og gleder seg til å grille mannfolk på bh-bålet.

Jeg hater feminister.

Billeba

Skrevet

Jeg synes kvinnedagen er kjempeviktig!!!

Barna mine skal vokse opp og vite hvordan ting var før i tiden, og hva som er oppnådd, og vite å sette pris på at vi lever i et av verdens mest likestilte land!!!

Jeg synes det er utrolig uvitende og arrogant å mene at den har utspilt sin rolle!!!

Det blir like dumt som å kutte ut 17.mai fordi Norge ikke lengre står i fare for å bli okkupert!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...