Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Jeg gjør mitt beste, men får det ikke til å gå rundt uten å ty til toro eller knorr med jevne mellomrom. Selv om jeg forsøker, kommer vi oss ikke ut å leke hver dag, og dersom vi er ute hver dag blir det ofte ikke mer enn en time. Huset blir ikke vasket ukentlig. Innimellom må jeg virkelig besinne meg for ikke å gå i taket når huset trenger en vask, en av ungene vil ut å leke, en annen helst bare vil tulle og den tredje trenger ny bleie, pupp, og søvn, og vi dessuten skulle fått laget en næringsrik og sunn middag, helst fra bunnen, til gubben kommer hjem fra jobb... Og på slutten av dagen er jeg ikke den første som ønsker sengekos heller! Dermed er jeg helt motsatt av de fleste andre her inne? Blir helt utslitt av alt jeg ikke får gjort, og dårlig samvittighet fordi utelek går på bekostning av et rent og ryddig hjem - og motsatt!
øynesomtinntallerkner Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Øh... har du tre..? I så fall er jeg mektig imponert
2 i talet Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Sånn er da her og. Kan rett og slett ikkje få tid til alt.. :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Jeg er 35 år og har ikke klart å lage middag EN dag side vår førstefødte:) Jeg syns alle som har mer enn EN unge er vanvittig tøffe. Men jeg kjører på med nytt forsøk, det kan jo umulig bli verre:)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #6 Skrevet 8. mars 2008 NEI, man kan da ikke få til å få gjort all verdens ting med små barn i huset. vi skal da kose oss litt oppi alt også. ofte så får jeg ikke gjort en dritt her. må ta det helt ettersom når gullet sover osv. og det har det ikke vært så mye av de siste dagene. hun er litt pjusk stakar. jeg synes det er helt greit å bruke pose saus og supper je. det har jeg hørt flere kokker sagt også. at de er helt bra å bruke. vi blir vel ikke lykkelig av å fly å vaske hele dagen heller. man har bare den tiden som er nå,nå og ikke om fler år. synes man burde kunne sette seg ned å kose seg litt også. UTEN DÅRLIG SAMVITTIGHET.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 8. mars 2008 #7 Skrevet 8. mars 2008 Det betyr at du er en dårlig mor!!!! Du er ikke alene!! Og du er nok en strålende mamma! Føler enkelte her inne pynter litt på sannheten!
loveandmarriage Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 Da er vi i samme båt, hvis det er noen trøst! Og jeg har bare en!
Gunni_2 Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Jeg er dronninga av Toro og vann, og kjøttdeig er det vanligste kjøttet i våre middager Og det regner så mye her i Bergen at jeg har ikke så dårlig samvittighet for at vi ikke er ute hver eneste dag. Eldste er uansett mye ute i barnehagen og minstegutten er bare noen måneder gammel.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #10 Skrevet 8. mars 2008 Det er nok slik veldig mange av oss her har det. Jeg har bare ei lita tulle på 3,5 månde så jeg trenger ikke de "sunne" middagene til henne enda og mannen min får takk lage middagen selv om han vil ha noe spesielt. Han prøver å ymte fremmpå om litt sunnere mat enkelte ganger, men jeg har ikke permisjomfor å være kokke og vaskehjelp. Har snakket med flere som kuttet ut vaske hjelpen når de gikk ut i permisjon, men de angret veldig. De hundrelappene er det nok verd.
månestråle32 Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Her i huset så er snuppis førstepri! middag og vask av huset får vente. er ok at det er rent og pent, men hvis jeg ikke orker så orker jeg ikke. vil heller ha overskudd til snuppis og trening Må ta meg sammen for å vaske klær..... Fra etter påske så blir det vaskehjelp her i huset(uansett hva gubben sier)!!! Gubben sier han godt kan gjøre det, men jeg vil helst ha han tilgjengelig på de timene det tar! Jobb med hodet ditt og hva du skal bruke energi på!!! INGEN(ikke du, barna eller mannen din) har noe godt av at du bruker opp all energien din på å tenke/ha dårlig sammvittighet. MEN det krever å jobbe med hodet ditt over tid STÅ PÅ- Du er garantert RÅflink!!! og 3 barn er IMPONERENDE!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #12 Skrevet 8. mars 2008 Jeg er akkurat som deg og jeg har bare 1 barn! Min drøm er å bli som deg når jeg har 3 :-) Du er imponerende!
hit og dit Skrevet 8. mars 2008 #13 Skrevet 8. mars 2008 Eg kjem heller aldri til å bli den ultimate "dibmamma" og/eller husmora. Det bryr eg meg heller ikkje om, for eg har ei jente som har det veldig veldig godt heime hos oss og det er det viktigste. Me er neppe motsatt av dei fleste her inne. Eg trur du legger merke til dei innlegga der "gode husmødre" kjem fram, fordi du har dårlig samvittighet. Ein ting er sikkert ein person står ikkje bak alle innlegga, ikkje sant. Nokon kan ein ting, andre er flinke til andre ting. Leser ein alle innlegga så kan ein få inntrykk av at alle kan alt, men det er nok heller slikt at alle har sitt ekspertfelt som dei er gode på.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Du er da langt fra den eneste. vi er ikke ute hver dag, huset blir ikke vasket hver uke (men gulvet blir støvsugd hver dag for jenta mi spiser allt ho ser på det, smuler, støv ikke så nøye hva.) Noen dager lager jeg maten fra bunn, andre ganger tyr jeg til rask mat fra pose eller annet. Og nei blir ikke mye sengekos på gubben, jeg bare orker ikke stort sett. Jeg har bare et barn da og er gravid med nummer 2
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 Vanligvis går det greit å sjonglere unger, hus, vask, og alt det der, men innimellom går jeg på en smell og føler at jeg ikke strekker til noensteder - da er det så godt å vite at jeg ikke er den eneste! Takk for støtten damer!
mizz25 Skrevet 8. mars 2008 #16 Skrevet 8. mars 2008 Samme her,har ei på 7 år som må følges opp med lekser osv,en på 18 mnd å en på 3 uker,pluss husarbeid osv... Hektisk til tider ja =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå