makkapakka med spire Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Har aldri laga ostekake, men tenkte jeg skulle prøve meg på ei nå når mini blir 1 år.. Noen som har en god oppskrift?? og er den vanskelig å lage?? Er ikke så veldiggod til å bake;O)
~sjiraff~ Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Ostekake er veldig enkelt ) Jeg digger den som står på baksiden av boysenbærgelepakken. Ellers ha de mange gode på www.detsoteliv.no
veslamøy Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 1 boks fløte, pisk krem av den bland i 1 boks rømme, 1 pakke philadelphia ost, ha i melis etter smak. personlig liker jeg rundt en liten desiliter. kok opp gele (valgfri smak) med halv mengde vann, når den er lunken blander du det sammen med resten.. Bunn, 1 pakke kornmokjeks (knuses) smelt ca 100 g smør, bland med kjeksen og trykk blandingen deretter ned i kakeform (rund vanlig kakeform) Ha så fløte/rømme/gele blandingen over. Sett i kjøleskap til den har stivnet! Lykke til, knallgod kake.. Pynt gjerne med kiwi eller noe annen frukt
Mamman til Mari Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Ostekake Bunn: 250 g Digestive kjeks 100 g smør (Evt. 1 pk Mariekjeks 200 g smør ) Fyll: 1 pk. Sitrongele med halv vannmengde 1 pk. Philadelphia 1 boks lettrømme 100 g melis 1 putt stivpisket fløte Lokk: Jordbærgele med halv vannmengde
petitmoi :-) Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Denne er bare BEST ;-) : Bunn: 250 gram digestive kjeks 100 gram margarin Fyll: 1 pk lettrømme 2 pk ananas & mandarin smøreost BLANDES 1 pk kremfløte 100 gram melis PISKES og blandes deretter med osten og rømmen. 1 pk sitrongele med halv mengde vann (avkjøles og blandes sammen med det andre). Lokk: Stikkelsbærgelè evt. kiwigelè. Mmmm :-)
Guttemamman:-) Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Jeg synes den 123-kaka fra Møllerens er nydelig jeg da. Og så vanvittig lett å lage! Bare ha gele på toppen så blir den perfekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå