Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far driver å prater om at vi ikke må kjøpe en slik til å ha i vugga til baby pga farlige gasser og slikt, er det riktig? Eller er det bare noe som var i "gamle dager"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke farlig å ha skumgummimadrass i bugga til ungen..

det de advarer mot er gamle skumgummimadrasser som er myke slik at ungen kan få pusteproblemer om h*n havner på magen. så madrassen må være fast i fisken. det med gasser er at hvis du har en gammel madrass som har gammel urin, avføring eller gammelt oppkast på seg så vil den kunne gi av gasser og bakterier som kan være skadelige for barnet.

som du sier så skal dere kjøpe en ny madrass til vugga så det skal ikke være noen av overnevnte farene tilstede. :)

Skrevet

Har vel aldri hørt at det er direkte farlig, og aldri hørt om noe slags gasser. Men jeg vet jo at det ikke anbefales pga fukt og alle bakterier osv som følger med det.. Skumgummi holder på fukt og hvis et lite barn som ikke har rukket å bygge opp noe immunforsvar ennå sover på dette hver dag uten at vi vet hva som egentlig sitter i den madrassen i tillegg til at det lett blir klamt og ubehagelig å ligge på, har de søte små lett for å bli syke. Og det er jo ikke særlig gøy hvis det kunne vært unngått.

Skrevet

jeg har hørt at eg ikke skal bruke skumgummi pga. astma og allergi. de nye madrassene til spedbarn er i fiber. Fiberen er ikke allergi-fremkallende noe skumgummi kan være. viss du likevel skal kjøpe ny madrass ville jeg kjøpt i fiber. trodde ikke de solgte skumgummi på babybutikkene jeg lenger! di hadde kun i fiber når jeg kjøpte jaffal!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...