Gå til innhold

Hva synes dere om kontantstøtten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør den avskaffes eller ivaretas?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel bare beholdes for min del, men har aldri vært noe alternativ for oss..

Måtte hatt 5 unger eller noe sånt hvis det skulle gå..:P

Skrevet

I dagens form: Avskaffes...

Skrevet

Tja....synes det har vært helt greit med gratis barnepass i nesten 1 år jeg:)

Skrevet

syns de skal beholde i allefall til de evt får dekt barnehageplasser.. men det tar vel tid...Både negativt og poistivt med kontantstøtten..

Skrevet

Det irriterer meg at den er så lett å misbrukes.Så sånn sett mener jeg den bør fjernes....heller billigere bhg plasser.

Men samtidig er jeg/vi en av dem som bruker den på ærlig vis.Vi har valgt at jeg er hjemme med barna til de er to år.

Skrevet

Jeg har jobbet redusert takket være KS,så så lenge den blir brukt til det den skal er jeg for.

Og jeg har ikke betalt dagmamma med pengene ,jeg har jobbet kvelder mens pappaen har vært hjemme.

Skrevet

syns kontanstøtta bør bli værende...

Skrevet

Beholdes, men forandres. De som brukte dagmamma skulle ikke fått,!

Skrevet

Forbli!

Uten den har vi ikke råd til at jeg jobber 100%.

Med den har vi råd til at jeg bare kan jobbe helgevakter annenhver helg.

Eller med fri hver tredje. Kommer ann på hvor stram økonomien blir :/

Synest heller den bør økes.

Da hadde det vært lettere for slike som oss som egentlig ikke har råd til å gå lenger hjemme.

Vi må i tillegg til k.støtten og mine helgevakter kutte ned på "nødvendig" forbruk og kutte ut en del goder. Samt at mannen må jobbe mer overtid, og vi er avhengig av godvilje fra banken ifh huslån.

Enhver tusenlapp (eller krone for den del) vi kan få i den perioden teller mye!!

Skrevet

Tja, den kommer til å komme godt med her i hus ihvertfall, så fint om ordningen er der til jeg er ferdi utdannet;)

Skrevet

Hva hvis man ikke får barnehageplasss da,og må betale 5000,- for dagmamma i mnd? Full plass i BH koster halvparten.

Skrevet

Men, er det riktig at staten skal betale for at noen vil være mer hjemme med barna?? Når vi tross alt har 10 mnd. perm med full lønn, og 12 mnd. med 80% lønn her i landet??

Skrevet

Ivaretas.

Skrevet

Ivaretas.

Nå er permisjonen min over, men det er ikke barnehagekøen! Inntil jeg får barnehageplass, må jeg ta ulønnet permisjon, og da kommer kontantstøtten vel med.

Skrevet

Jeg syntes at det skulle vært en mellomting..

Det er veldig kjedelig for alle som mangler noen mnd. fra permisjonen tar slutt til barnehagestart. (så lenge det bare tas inn i august bortsett fra den skjeldne gangen innimellom at et og annet barn tas inn utenom).

Syntes at frem til at man kan få barnehageplass når som helst i året så bør den beholdes.

Men, trenger ikke å være fra ett til tre år som det er nå.

Bare så folk har en mulighet frem til de får barnehageplass.

Skrevet

den bør bli;) si det så da: jeg har ikke jobb, er utdannelse men vannskelig å få fast, men kan få ekstravakter, skal jeg da, lever ungen i bhg men selv bare være hjemme for at det ikke er jobb for meg den dagen. da er det bedre for oss at jeg får kontantstøtte og jobber når sambo er hjemme fra sjøen i 4 uker. . vil ikke sende ungen min på 1 år i bhg . .

Skrevet

Den bør beholdes i en eller annen form, ikke alle jobber mellom 7 og 17 og jeg synes den godt kan brukes til å finansiere en barnevakt/damamma for de som faller utenfor de "vanlige" åpningstidene.

MEN, jeg synes det skal stilles visse krav til de som mottar den, de skulle had åpne barnehager der man var pliktig å møte et vist antall timer pr uke, og had flere slike tilbud slik at alle kan bruke det av de som går hjemme med barn. Bla for å intergrere invandrerkvinner.

Skrevet

Jeg syntes at det skulle vært en mellomting..

Det er veldig kjedelig for alle som mangler noen mnd. fra permisjonen tar slutt til barnehagestart. (så lenge det bare tas inn i august bortsett fra den skjeldne gangen innimellom at et og annet barn tas inn utenom).

Syntes at frem til at man kan få barnehageplass når som helst i året så bør den beholdes.

Men, trenger ikke å være fra ett til tre år som det er nå.

Bare så folk har en mulighet frem til de får barnehageplass.

Skrevet

hang seg opp a gitt'

Skrevet

Takk og lov for at jeg har den..

Skrevet

Skulle aldri vært innført!

Skrevet

De som har bhg blir jo like mye sponsa av staten som de som går hjemme. Så hvorfor skal man ikke kunne ha en viss valgfrihet.

Beholdes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...