minnie77 Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Er i uke 11. Var hos legen i dag. I kveld ringte legen og sa dem hadde funnet blod i urinen min. Dem ville at jeg skulle levere 2 nye prøver på 2 forskjellige dager i neste uke. Hva betyr dette? Noen som vet? Please..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 dytter.. kan desverre ikke hjelpe deg.. har du sjekket på lommelegen.no?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 hei.. var nettopp inne på lommelegen og sjekket.. ble litt nysgjerrig.. der fant jeg en kvinne som også var gravid og de hadde oppdaget blod i urinen hennes i uke 11.. her var lommelegens svar: Hei, Det er neppe grunn til bekymring for påvist blod i urinen, forutsatt at blodet ble funnet ved vanlig kjemisk urinundersøkelse med strips og du ikke har sett blod i urinen når du tisser eller etterpå. I svangerskap blir mange slimhinner saftigere, og dette kan også gjelde urinveiene. Da vil det lett kunne komme spor av blod fra små kar i f. eks. blæren. Hvis noen derimot kan se blod i urinen med blotte øyne, bør urinen undersøkes nærmere med mikroskopi og dyrkning på eventuell infeksjon. Urinen må da også sentrifugeres og sendes til celleprøveundersøkelse. I tillegg ville det være naturlig å henvises til ultralyd av urinveiene. Men alstå: I ditt tilfelle ser jeg ingen fare. Vektøkning kan være et problem for mange. Vekten er et resultat av kalori-inntak og kalori-forbruk. Nå virker du frisk med et sunt levesett. Da må du enten redusere kostinntak eller øke den fysiske aktivitet. (Lettere sagt enn gjort!) Vennlig hilsen Dr. Peer Høvik, gynekolog
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå