Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Kan man fryse morsmelk i plastposer- (ikke bæreposer altså hehe..) eller kan babyen bli dårlig av det pga evt basselusker??
petite fleur Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Etter råd fra pleierne på nyfødtintensiven frøs jeg morsmelk i isbitposer, da bare tar du så mange terninger du trenger til et senere måltid ;-) En terning er ca 10 ml. Men husk å legge isbitposene i en tett boks for å forhindre baselusker;-)
LapScouse Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Hai! I sterile fryseposer for melk er best vettu Sjekk denne linken: http://cgi.ebay.co.uk/Boots-Breast-Milk-16-Sterile-Freezer-Bags_W0QQitemZ360029643738QQihZ023QQcategoryZ20406QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Ellers er det bare å steralisere plastbeger/flasker og fryse i vei.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Poser kjøpt på apoteket.. litt dyre bare..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Hi her. Så jeg kan ikke bruke vanlige poser?.. Skulle gjerne ha fryst noe NÅ hehe.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Jepps. Jeg får nok gjøre det for sikkerhets skyld:) Har bare ikke så mange flasker i huset enda, og tenkte det hadde vært kjekt om jeg kunne brukt poser. Tusen takk for gode råd alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Jeg bruker faktisk brødposer jeg..... Har melka nede i hjørnet i posen, og knyter rett over..... Så klipper jeg hull i hjørnet når jeg skal ha ut melka.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Fikk dette rådet av helsesøster i går: Bruk isbitposer,skriv datoen du begynner fylle på posen nederst på posen. Så legger du posen nederst i frysen og fyller på hver gang du kan. Når posen er full,skriver du sluttdato øverst på posen.
susa :) Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Jeg bruker avent sine bokser. De får du kjøpt på apoteket. De kan brukes flere ganger. De er også fine å fryse middager i. Ellers er isbitposer også smart når du bare trenger litt om gangen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå