Mor&barn Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Han har 38,6 i feber. hva skal man følge med på passe på osv? evnt gjøre? Takker for evntuelle råd
Mamman til Mari Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Nok væske, gjerne vann og/eller mm/mme. Ha paracet i hus til hans kroppsvekt, men se vel så mye på allmenntilstanden som på febermålet. Lykke til, og god bedring til Klumpen :-)
Mor&barn Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2008 ok.. han sovnet nå, etter 100 ml mme og pupp. sover bedre på mme og tenkte det var bedre han sover lenger enn å våkne etter to timer å hyle og skrike.. går det bra så lenge han sover eller bør han vekkes for væske?? )
Gunni_2 Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Følg med på allmenntilstanden, om du får kontakt med han og lignende. Jeg pleier å la dem ligge i bare bodyen med et ullpledd eller ei litt tynn dyne over sånn at de får avkjølt seg litt. Mine gutter viser tegn til ubehag når feberen runder 39, så da pleier jeg vanligvis å gi smertestillende. Helsesøster rådet meg til å ha lav terskel med å gå til lege når de er så små. Har han feber imorgen, ville jeg kanskje tatt en tur til legen.
Mor&barn Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 ok ja kanskje lurt han har liggi i bodyen i hele kveld på stua for da var han fornøyd, men det er jo så fort gjort å egentlig være kald. Feber gjør jo at man svetter men allikevel fryser. åh bekymra hehe
Gunni_2 Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Glemte å skrive det med å gi nok væske, men det gjorde noen andre Gjør ikke noe om han ligger i bodyen. For mye klær kan føre til at feberen stiger, da er det bedre med et pledd over. Litt lettere å regulere varmen dersom han blir "kokhet" igjen.
Mor&barn Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2008 ok tusen takk satser på han sover natten igjennom og at det går bra Bør jeg vekken og gi han mm eller bare gi han det om han våkner og vil ha?
Gunni_2 Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Hmm... Jeg lot minstegutten bare sove, men han er utrolig glupsk og spiser mye, så jeg er rimelig sikker på at han får i seg nok væske. Jeg ville ha sett til han i løpet av natten, for å se etter utslett o.l, for sikkerhetens skyld. Trenger sikkert ikke å vekke han, hvis han spiser nok. Han pleier vel å våkne hvis han er sulten
Mor&barn Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. mars 2008 ja han pleier å si i fra når det er foringstid Var det jeg tenkte Burde vel stole på instinktet, men greit å forhøre seg i blandt:) tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå