Gå til innhold

paralgin forte vs pinex forte og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som er sterkest, og kan man ta de når man ammer? Jeg vil gjerne ta de svakeste. har forstrukket en muskel som gjør så vondt, og jeg vil gjerne se om det hjelper med smertestillende... Paracet helper ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde nok holde deg langt unna begge..

Du kan jo evt ringe legevakta og spørre

Skrevet

Jeg fikk pinex forte da jeg lå på sykehuset etter keisersnittet, ammet jo da (eller pumpet, men det går jo ut på ett).

De sa at det ikke gjorde noe.

Skrevet

De er likestilte i styrke. Begge går over i morsmelk

Skrevet

jeg fikk pinex forte på sykehuset, men det var rett etter fødsel da. så babyn spiste jo lite fra puppen enda.

Skrevet

Kan anbefale deg siden felleskatalogen.no, der kan du lese om de forskjellige medikamentene. Klippet dette ut:

*Overgang i morsmelk: Små mengder er påvist i morsmelk uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved terapeutiske doser. Forsiktighet bør utvises ved vedvarende høy dosering. Preparatet skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko.*

Forskjellen på de to er at det er mer paracet i pinex forte enn paralgin forte.

Skrevet

jeg har en alvorlig nakkeskade (kræsja på mc....) og fikk "lov" av legen til å ta en paralgin forte en sjelden gang mens jeg ammet. merket ingenting på babyen.

ellers kan ibux og paracet sammen gi sterkere effekt enn bare paracet alene.

Skrevet

Jeg ringte legevakta da snuppa var en måned gammel, og jeg fremdeles ammet. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta Paralgin Forte, iallfall. Men du kan jo godt ta en tlf å høre bare for å dobbeltsjekke :-)!

Skrevet

Har større tro på ibux forresten.

God bedring!

Skrevet

jeg skulle også si at jeg har også mer tro på ibux.. siden den hjelper bedre på muskler..

og hva med å prøve med ibux-krem eller zon-kremen.

"Hvis du vet hvordu har vondt, hvorfor behandle heeeleee kroppen??" haha

Skrevet

Jeg fikk Pinex Forte etter fødselen da jeg fikk muskelsmerter. Legen skrev dem ut fordi det gikk lite over i morsmelka. Men alt går over i melka, uannsett hva du tar.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!!! Svigermor har ibux 400 mg, så jeg vil prøve de først. De er vel ikke så sterke som pinex og paralgin forte?

Skrevet

Forresten, jeg har ingen av de kremene.... ja, det er jo ingen vits å behandle heeele kroppen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...