Gå til innhold

Bæresjal har reddet ammingen min! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha slitt lenge med amming av jenta mi har jeg nå funnet den ultimate løsningen for oss! =)

Jeg fikk minimalt med melk fordi snuppa sov altfor for lenge på nettene (12-14 timer) så nå blir hun vekket jevnlig for å spise, slik at jeg skal holde produksjonen oppe.

Hun har også lenge hylt og blitt illsint ved puppen, noe jeg nå i ettertid har skjønt er fordi jeg har hatt lite melk.

Selv om jeg gradvis fikk mer melk oppførte hun seg på samme måte, tror kanskje hun forbant puppen med stress..

Etter mange slitsomme amminger fant jeg ut at hun kun vil ligge med puppen i munn og spise hvis hun blir båret. Og det er jo nærmest umulig for armene mine å klare i lengden, for hun begynner å bli rimelig tung.

Så, jeg tenkte jeg kanskje kunne prøve et av bæresjalene mine.

Knøt en seilerknute, puttet snuppa oppi og inn med puppen.

Hun gjorde som vanlig, vred seg og hylte.

Da begynte jeg å vugge frem og tilbake, og ta dyyype knebøy ;)

Hun ble helt rolig med en gang og lå leeenge ved puppen, ENDELIG!!!

Det var så deilig å se jenta mi mett og god igjen!

Og armene mine er fornøyde de og :)

Fungerer kanskje ikke for alle, men her ble det virkelig redningen! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var godt å høre! Å ha barnet inntil seg i sjal har flere fordeler enn vi er klar over!

Jeg opplevde noe av det samme. Lillegutt skreik i to dager og ville ikke spise. Jeg nektet å tro at jeg hadde lite melk. Så jeg vrengte av meg på overkroppen og gikk med puppene ute i neon dager. Lillegutt så at puppene var der og fikk spise når han ville. Dette gjorde underverker. Han fikk et godt forhold til puppen igjen, og melka flommet over :)

Det er nok mange som ville tjent på å bære barnet sitt mer, og lagt det til puppen mer. Mange ammeproblemer kommer av brystvegring, og ofte så trenger bare barnet roen og følelsen av at det bestemmer selv når det skal suge. Så kommer melka flommende ... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...