Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvordan det er med penger og lærling? har man de samme rettihetene som vanlig arbeidstaker? viss ikke så har jeg tatt grundig feil:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, såvidt jeg vet så er det slik at hvis du skatter av lærlingelønnen din, så har du vanlige rettigheter.

Men, hvis du derimot går på Yrkesrettet Attføring, så har du NULL rettigheter. Da faller du helt gjennom systemet.

Tro meg, jeg har vært der selv...

Skrevet

Du får utbetalt de lønnen du får som lærling de 9 mnd du er borte:)

du har samme rettigheter også

Skrevet

men jeg er ferdig som lærling til sommeren,og går ut i permisjon i oktober, dvs det kansje er noen mnd jeg går uten jobb.. hvordan blir det da?

Skrevet

du må ta ferie i sommer, også ta permisjon evt. sykemelde deg når ferien er over, da er du sikret utbetaling.. Dersom du er lærling innenfor kommunens bedrifter så er du iallefall sikret, feks barnehager og sånt.. Men bestill deg en time hos NAV så forteller de deg alt du trenger å vite..

Skrevet

Du får iallefall 6 av de 10 miste mnd med lønn så lønn får du!Så det skule gå akkurat det:)Hvor er du lærling hen?

Skrevet

jeg er lærling i barneog ungdomsarbeider faget. så det er innen kommunen da! så jeg satser på at det går greit med penger:) men kan jo bestille meg time hos nav så jeg er helt sikker liksom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...