Gjest Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 De 2 eldste var skikkelig plaget så jeg ble utrolig deppa når minstemor fikk for noen uker siden. Hun hadde 4-5 store i bleieområdet og disse kan jo også bli lett betente. Så i forrige uke klemte jeg ut de store og enda har hun ikke fått en eneste ny ekkel mollusk!! Ikke sa hun au engang heller hehehehe
Sentralstøvsugeren Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Mellomsten min var hos hudlege å frøys dem bort. Eneste metoden som fungerte her!
Bare jeg er meg :o) Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Begge mine har hatt dette.Eldste var 4 da han fikk det.Masse fra rompa og ned til kneet.Tok laaang tid. Mini var bare 6 mnd og fikk under haka og oppover mot munnen.Han var ILLE.Prøvde og "fryse" dem bort,men kom tilbake.Jeg klemte bort noen,Før jul tok jeg "saken i egne hender" og fjernet dem selv.Han blødde kraftig....MEN de ble borte og ingen har kommet tilbake, No herk altså
Sommer & sol:-) Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 man skal egentlig ikke fjerne de selv,da kan de spre seg,blør de,sprer de seg...også kan de få arr... frøkna hadde mollusker for noen år siden,jeg pelte og styra,noen ganger skrek hun fælt,stakkar..skikkelig nazi mor,huff... hun fikk et par arr... hun hadde de nesten 2 år tilsammen... var ikke no problem å ha de,kun passe på så de ikke blødde.. kan og ta plaster på når de blør... legen vår anbefalte å ikke fjerne de,for han mente det var for smertefullt for hun for noe så lite... men vi er jo alle forskjellige....
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Er ikke forskjell på om jeg fjerner dem eller en lege gjør det. Renset jo selvfølgelig etterpå. Hun er ikke fylt 2 år, men sa ikke au en eneste gang så da regner jeg med at det ikke var sååååå vondt.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Selvfølgelig ble dem fjernet sterlit. Vasket med saltvann,brukte pinsett,renset etterpå og plastret. Ingen arr og ingen nye har dukket opp.
Sommer & sol:-) Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 ganske utrolig,for de er jo så små.. frøkna hadde en v øyet en gang,inni kroken..så ut som hun hadde den kjempevorta der..ble jo større for hver gang jeg pelte,blodet bare størkna... dette er vel 2,5 år siden..har aldri hatt noen siden...
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 uff stakkars:( Der hadde jeg ikke turt å pelle tror jeg, men ingen av mine har hatt i ansiktet. Eldste hadde i over 1 år og hun plagdes veldig selvfølgelig. Ville jo ikke kle av seg sammen med andre osv....
Sommer & sol:-) Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 det var vondt ja..visste ikke da hva det var...bare pelte jeg... den satt mer på nesebenet enn v øyet,men var jo inni kroken... stakkar jenta di da,det er ikke no okei å ikke ville kle av seg foran andre..at man skjemmes,skjønner at dere gjorde no med det da.. frøkna hadde dette da hun gikk i bhg,en dag jeg hentet hun fikk jeg beskjed om at hun ikke kunne bade m de andre barna,så hun hadde fått en egen balje.en far i bhg som da hadde sagt at mollusker smittet i vann... syns litt synd på jenta mi da... ringte legen med engang jeg kom hjem og fikk avkreftet dette fort...ikke misttsomt nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå