*ale* Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Har ikke strøm der.. Vi aker hvis det er vær til det, griller osv.. Men er det ikke helt utevær (minsten er to og eldste en skikkelig værpyse:P), hva mer enn ludo kan man finne på inne?? Lissom?? Alle gode tips mottas med takk:) De er altså 2 og 6.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Skattekart!! Det hadde alltid vi da jeg var lita:) Skal føre den tradisjonen videre i år. Så lillegutt skal få skattekart på hytta;) Med påskegave som skatt:D Kan også lage skattekart med påskeegg som skatt
*ale* Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2008 Gøy:)!!! Må prøves. Vet ikke om minsten klarer det da:) Greia er at her oppe i nord er været noget uberegnelig i disse tider, så det kan fort bli laaaaange dager innendørs, og hytta er ikke så stor..
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 UNO. Kortspill. Slår ann for alle aldre her i huset Handler om farger og tall som skal legges på hverandre i korte trekk. Så er det ståover og pluss(trekke inn 2 eller 4 kort til), kort hvor en bytter farge eller retning. Tantebarnet mitt på 2,5år er med i en litt "forenklet" versjon. Yatzy. Kanskje litt vanskelig for en 2åring.... Men kan jo være med å slå terningene likevell.
3 rosa og en blå Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Har dere peis så kan dere steike pinnebrød med litt hjelp så greier nok 2 åringen det også. Fingermaling eller male påskeegg og fra eggene kan dere lage eggedosis.
*ale* Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2008 Vel.. når han skal spille ludo med oss så pakker han brikkene i munnen og løper for livet.. hehe.. Eller skal leke bil med de.. Ikke helt inne på det med teamwork:)
trebarnsmammaen Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 En selvsagt ting: male /dekorere påskeegg! Men det bør hele familien delta på. Veldig koselig og sosialt:)
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 - Tegnepapir og masse gode fargestifter. - Disc-man og gode lydbøker (Obs: Husk ekstra batterier) - Bildelotto, f.eks. dyrelotto - Puslespill - Perlebrett - Grille i peisen
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Min er bare 2 år han også Født januar 2006:) Men vi lager et veldig enkelt skattekart. Han skjønner det nok:) er veldig glad i å leke gjemsel:D Skjønner det med været ja. Sist påske var vi på hytta, og var inne så og si hele påska. Var et forferdelig vær. Men hadde det veldig koselig likevell:)
Fire småtroll Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Tampen brenner, ungene her blir aldri lei av det... BarneYatzy, litt enklere versjon, med symboler på treningene, få flest mulig soler, sitroner osv. Stigespill er også gøy, det meste av spill går egentlig ann når man er to voksne og to barn, spill på lag, en voksen og et barn på hvert lag.
allergibarn Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 vi lager hytte-scrap bok når vi er på hytta. Jeg fyller en pose med klistremerker og alt mulig annet jeg finner i bokhandelen før vi drar. Så finner vi noe hver kveld og lager noen sider. Vi tegner ting vi har gjort, finner klistemerker av f eks en blomst om vi har plukket blomster, eller klistremerker av sol eller skyer utfra hvordan været har vært.... skriver litt og koser oss. Har vi besøk innom, spesielt av barn da- tar vi vare på tegninger de evt lager også. Avisutklpp som har med ferien vår å gjøre og alt mulig. Så koselig å lese året etter. Du kan variere mye, med saks og lim, malesaker, tegnesaker, klistemerker, sakser som lager mønster etc. Finnes masse kule scrap book ting å kjøpe. VI har sommer-hytte da, dagene blir kanskje mer varierte?! Men det er kjempekoselig. Ellers er UNO også stas hos oss, kortspill. Finnes en barnevariant med Ole Brumm etc som er litt enklere enn den voksne varianten.
*ale* Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2008 Har de barneyatzy på bokhandlere eller??? Hørtes bra ut:) Får lage meg et oppkomme av sånne ideer, så vi har noe å gjøre.. Og krysse fingrene for utevær.....
*ale* Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2008 Er vel strengt tatt sommerhytte vår også men VIL ha hyttepåske.. I fjor var det snøstorm hele påska så vi kom oss ikke avgårde...
*ale* Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. mars 2008 Hvor er det best utvalg på spill til unger???
Fire småtroll Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Jeg kjøpte BarneYatzy på Notabene. De har endel spill på bokhandelen, men også i lekebutikken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå