Sentralstøvsugeren Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Jeg lurer litt på det middelet dere måtte ta for å tømme tarmen - man kan jo ikke spise dagen før undersøkelsen......ble dere mette av det middelet?
Sentralstøvsugeren Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2008 Takk for den fantastiske oppmuntringen! Hvordan dempe sulten?
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Drikke, drikke og drikke. Kjøp deg gjerne buljong, det hjelper på sulten. Jeg har brukt det der mange ganger, og det verste med hele greia er sulten. Jeg blir så skjelven når jeg ikke får mat, men buljong demper.
Sentralstøvsugeren Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 Faderen - jeg får skikkelig blodsukkerfall hvis jeg ikke spiser regelmessig...........går kanskje ann å kjøpe druesukker? Noen som vet?
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Du kan jo drikke både saft, eplejuice, brus osv. Ikke drikke med trevler, ikke melk, appelsinjuice
Sentralstøvsugeren Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2008 Ja - jeg får vel helle i meg litervis med brus! Jobbet du dagen før du tok det?
Sjokoladekaka Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Du kan drikke brus med sukker og buljong, berre det er "blanke" drikker. altså ikkje melk osv. Det er smaken på det middelet som er aller verst, så kjem svolten:) men det er jo berre eit døgn, og over når testen er gjort:) Har tatt colonoscopi to ganger+ ein gastroscopi:)
adni Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 hei du.jeg har tatt endoskopi.og kan ikke si at jeg ble sulten akuratt.for du skal drikke ganske mye væske over ei kort peride dagen før så du får rensa tarmene skikkelig.smaker som saltvann og ikke noe behagelig,så jeg greide ikke drikke alt.kasta opp igjen mye pga ekkel konsistens på drikka.et tips er å ha det skikkelig avkjølt,ta en slurk å suge intens på et sokkertøy med litt smak på.f.eks ifa.men jeg syntes det var veldig tungt å få i seg dette.så rinkte sykehuset for å høre om det var noen vits jeg kom i det hele tatt da jeg fortalte hvor mye jeg hadde fått i meg,men skulle møte opp alikevel.og undersøkelsen jikk bra.såg jo tarmene på skjermen selv og de var reine og fine.så sikkert ikke krise om du ikke får i deg alt.et tips vist du har en stund og reise til sykehuset.bruk tena eller annen tykkere bind,bleie eller noe.for man har ikke kontroll og det bare kommer veske ut mye av tiden.jeg hadde ikke kjangs å rekke toalettet fra bilen og inn på sykehuset engang.vart et rotete inlegg,men håper du fikk noen råd i allefall.lykke til i allefall.og bare spørr om du lurer på noe mere.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Spørs hvilken tømmingsregime, og når jeg skulle ta det. Som regel har jeg vært til slike us når jeg har vært dårlig, og da har jeg vært sykemeldt. Er det bare nederste del du skal undersøke, eller hele? Hva heter tømmingsmiddelet og når skal du ta det?
Sentralstøvsugeren Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2008 Takk for svar alle sammen!!! Har man altså så løs mage at man ikke klarer å holde seg? Jeg har egentlig gitt beskjed på¨jobben at jeg kommer, men dog litt redusert.Middelet heter Phosphoral. Mener jeg bare skal ha de nederste delene av tarmene + gastro......
adni Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 jeg hadde ikke hatt en kjanse til å gått på jobb.men så er jeg frisør også da og kan jo ikke sitte på do og klippe.hehe.jeg satt stort sett på do og drakk den veska ja.ble ikke mye søvn den natta nei.ikke for å være negativ,men sånn var det for meg i allefall
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Du kan IKKE være på jobb mens du holder på med tømmingen, nei. Både pga du skal drikke MYE på kort tid, har ikke tid å gjøre noe på jobb. Pluss at virkningen er eksplosiv. Så mens du tømmer deg, er du hjemme. Men hvis ikke du skal begynne med det før på ettermiddagen, kan du jo gå, selv om du blir jo sulten og utmatta av å ikke spise. Husk å drikke godt hele dagen (klare væsker), og sjekk at det som kommer ut er så godt som blankt når kvelden kommer. Lykke til, selve us er ikke så ille. Og be om beroligende hvis du engster deg.
Sjokoladekaka Skrevet 7. mars 2008 #14 Skrevet 7. mars 2008 Trur du skal holde deg heime. det er verre enn nokon diare den stunda det står på. eg har brukt samme middel.
Sentralstøvsugeren Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. mars 2008 Jeg begynner kuren om morgenen og jbb kl 12. Skal bare jobbe 4 og 1/2 time, og vi er mange der - så det gjør ingenting om jeg sitter litt på do! Jeg har tatt gastro en gang før og never again!!! Skal derfor ha narkose for å gjøre begge deler samtidig;)
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #16 Skrevet 7. mars 2008 Du sitter ikke LITT på do, kjære deg. Vil absolutt anbefale deg å være hjemme. Du må gjøre som du vil, jeg hadde ikke klart å gå på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå