annie-77 Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Er ikke saa for og fjerne dem, jeg. Datteren vår er mye forkjøla nå og hadde ørebetennelse tidligere i uka og mandlene er skikkelig hovne. Noen som vet noe om alternativer til og fjerne dem?
Sjokoladekaka Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Kvifor vil du ikkje at dei blir fjerna? Det er jo betre etterpå, i og med at talet på halsbetennelsar(og dermed talet på AB-kurar), svelg og pustevanskar går ned.
annie-77 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2008 Hei. Jeg har utdannelse innen kjemi og bl.annet immunologi. Selv om den direkte funksjonen til mandlene er klarlagt er det tydelig at de har en funksjon i det autoimmune immunforsvar. Jeg tror at de er der for en grunn. Men selvfølgelig om hun blir mye plaget så skal jeg ikke sette meg i mot og fjerne dem. Men kan de ikke roes uten og fjernes? Lurer defor om f.eks fotsoneterapi,el.annet kan roe betente mandler.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 soneterapi / akupunktur fetteren min ble helt frisk av det. masse plaga..etter soneterapi har han vært frisk i to år
Sjokoladekaka Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Ja, eg og veit at dei er ein del av immunforsvaret, men når dei blir meir til plage enn nytte, så meiner eg det er best å få dei fjerna. Dei har jo uansett ikkje noko avgjerande betydning for immunforsvaret. Ein kan fint fungere uten mandlar:) Immunforsvaret har mange lure "metodar" utanom mandlane:) Det er jo også bevist at mange infeksjonar med påfølgande AB-kurar, ikkje akkurat er bra heller. Faktisk verre, vil eg seie, fordi overforbruket av AB gjere at medisinen får "svakare" virkning. for ikkje å seie oppblomstring av resistente bakterier. Fleire og fleire typar AB virkar jo ikkje lenger... Du kan jo prøve fotsoneterapi, akupunktur el. l:) Husk berre at det er betre å fjerne mandlar som liten. Der følger mykje meir ubehag med å fjerne dei som voksen.
*gruffalo* Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Men er hun mye plaget med halsbetennelse? Skal jo mye til at de fjerner mandlene... Sambo fjernet mandlene, men tok mange år før de ville gjøre det. Og han hadde sikkert halsbetennelse annen hver måned.
Sjokoladekaka Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Hos barn er vel grensa på 4-5 halsbetennelsar i året:) Men husk at mandlane hovnar opp ved infeksjon uten at dei treng vere betente, nettopp fordi dei er ein del av immunforsvaret:)
ApriIbaby Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Vet en del har hatt god effekt av homeopati medisiner
annie-77 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2008 Hei igjen. Ja har benyttet homeopati og fotsoneterapi ved begynnende ørebetennelse, aldri antibiotika, med rask effekt. Halsbetennelse har vi unngått ved bruk av Usneasan halstabletter fra helsekost. Får ta og høre litt med ulike aternative folk. (hos mannen min vokste mandlene ut igjen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå