overkill Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Er det mogleg at dette rett og slett skuldast total mangel på stimuli heime? Kvalifiserer dette i tilfelle til bekymringsmelding? Bornet vert elles ikkje utsett for omsorgssvikt så vidt ein veit.
Brenda Walsh Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Jeg tror det kan skyldes uforståelig nynorsk i heimen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Neppe. Men i de mindre møblerte hjem brukes et ordforråd på så lite som 50 ord daglig.
Happy Ignorant Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Skjult ganespalte kan gi dårlig språk og er vanskelig å oppdage.
Cat.68 Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Med mindre det er noe galt med hørselen eller mulige andre mentale svikter, er det jo lett å tru at den verbale stimuleringen kan mangle. (men burde ikke andre instanser ha reagert for lengst da??)
overkill Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2008 Pga. av teieplikt får ein jo ikkje vite om hjelpeapparatet allereie er inne i saka. Foreldra sjølv ser ikkje at det manglande språket er eit problem.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 min nevø hadde veldig lite språk frem til han var ca 3-4 år gammel. Men her tok foreldrene det seriøst, de flyttet til en større by, fikk han utredet derav han ble diagnostisert med med en form for mild autisme, og dermed var karusellen i gang. Han fikk barnehage med spesialpedagog og et skreddersydd opplegg for han, og dermed eksploderte også språket. prøv å følg opp så godt du kan
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 jeg glemte å si at det trenger ikke være mangel på stimuli hjemme, men foreldrene bør virkelig begynne å ta dette seriøst.
lilja70 Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Helsesøster - ppt - logoped, psykolog, audiopedagog eller eller eller. Helt umulig å svare spesielt på et generelt spørsmål. Jeg ville oppfordra foreldra til å nevne det for helsesøster.
overkill Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. mars 2008 Foreldra er for å sei det pent "tapt bak ei vogn". Dei ser ikkje at dette er eit problem, og har ingen evne til å kontakte nokon som helst. Dei er av typen som isolerar seg heime og har ingen kontakt med andre. Det eg er i stuss på er om ein bør melde ifrå om dette bornet, og kor ein i tilfelle skal melde.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 En bekymringsmelding til barnevernet vil aldri skade, man vet jo aldri, og det er jo noe du lurer på i dette. Barnevernet vil isåfall bare hjelpe de videre i riktig retning.
lilja70 Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 Siden barnet er under skolealder, ville jeg meldt fra til helsesøster. Kanskje vil hun henvise videre til barnevernet, men da tar hun ansvaret for det. Jo enklere funksjonsnivå disse menneskene har, jo reddere er de nok om barnevernet banker på døra. Redde mennesker er uforutsigbare. Men hvem er du i denne situasjonen? Hvordan kan du være sikker på at ikke helsesøster allerede er inne i bildet?
overkill Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. mars 2008 Det er ei venninne av meg som er lærar for eit eldre søsken, og såleis har truffet dette bornet ved nokre anledningar. Ho spurte meg til råds, og eg vart usikker. Det er jo sannsynleg, slik du skriv, at helsesøster allereie har fanga dette opp. Samstudes er det jo ein moglegheit for at ingen har "oppdaga" dette bornet. Eg tenker at dersom venninna mi skal varsle barnevernetet om dette må ho informere foreldra om dette. Men det er ikkje berre berre å skulle melde frå til barnevernet når det ikkje føreligg omsorgssvikt slik ein ser det. Det beste hadde jo vore om foreldra sjølv hadde bedd om hjelp, men det ynskjer dei som sagt ikkje. Det er jo eit godt poeng som du skriv å melde frå til helsesøster. Problemet er av og til,slik eg erfarer det, at helsestasjonen har ein svært høg terskel for å foreslå tiltak som foreldra ikkje er samde i.
Gjest ->>- Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Men det ER jo omsorgssvikt om ungen din har spesielle behov og du velger å ignorere disse. I og med at hun kjenner situasjonen gjennom stillingen sin, bør hun ta det med foreldrene først. Hun kan evt ta en telefon til barnevernet og diskutere saken med dem uten å identifisere familien, først. Vil anta skolen hun jobber på har en rutine på området.
Sjokoladekaka Skrevet 7. mars 2008 #16 Skrevet 7. mars 2008 Det er lite trulig at det eine og aleine skuldast mangel på stimuli. han blir vel ikkje holdt inne heile tida, men har vel kontakt med andre enn foreldrene. Det kan vere uoppdaga skjult ganespalte, væske på mellomøyret eller rett og slett språkvanskar (Ekspressive språkvanskar osv). Nokre barn lærer dessverre ikkje å snakke på same måte som andre. Om han går i barnehage, så skulle det ha blitt fanga opp gjennom testar som no blir gjennomført på alle barn, dersom språket er så dårlig. Eller hos helsesøster. Men det kvalifiserer ikkje til bekymringsmelding.
overkill Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 7. mars 2008 Ja det er jo forsåvidt det. Men er jo heilt klart enklare å gå vegen om helsesøster. Det er ingen gode rutiner på skulen ho jobbar ved. Rektor er i fleire tilfeller uvillig til å melde frå. Det er også vanskeleg å ta slike ting opp med foreldre og samstundes skulle ha ein god dialog med dei seinare. Bornet ho er kontaktlærar for har også særlege behov, og dei har difor mykje kontakt. Når rektor då ikkje vil ta det er det frykteleg vanskeleg.
overkill Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 7. mars 2008 Bornet går ikkje i barnehage, og er stort sett alltid heime. Søskena til bornet har store lærevanskar.
Gjest ->>- Skrevet 7. mars 2008 #19 Skrevet 7. mars 2008 Om hun mener hun kan ta det opp med helsesøster (jeg er ingen ekspert på læreres etiske dilemmaer og taushetsplikter), er jo det uproblematisk. Ellers mener jeg hun er forpliktet til å opplyse foreldrene om at hun blir bekymret for barnet, spørre hva de tenker om saken og evt opplyse dem om at hun har lyst å diskutere saken med barnevernet fordi hun vurderer den sånn-og-sånn.
Sjokoladekaka Skrevet 7. mars 2008 #20 Skrevet 7. mars 2008 Ok, då hadde eg meldt frå til barnevernet, om ungen heng laaangt bak normalen i språk. Språket er den viktigaste reiskapen mennesket har i samhandling med andre. Eg har eit barn som vart fanga opp allereie 2 år gammalt (pga mas frå meg). snakka ikkje som 3-åring. Og som hadde spes pedagosisk trening fram til skulestart. Enormt krevande opplegg for alle. Her var det ekspressive språkvanskar, og desse borna har ein større risiko enn andre for problem i skulesamanheng (lese og skrivevanskar). Derfor er det viktig å finne ut for guten sin del.
overkill Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #21 Skrevet 7. mars 2008 Ho har informert foreldra om at ho er bekymra, utan at dei kunne forstå dette. Eg er også usikker på jusen i dette, men trur eg vil råde ho til å informere foreldra om at ho vil ta kontakt med helsestasjonen for å be dei vurdere evnt. tiltak i høve dette bornet. Helsestasjonlege vil jo kunne vurdere om det kan vere helsemessige årskaker til den manglande språkutviklinga. Om det ikkje går pga. teieplikt er ho jo nøydd til å ta det med barnevernet. Takk for gode innspel alle saman:)
overkill Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 7. mars 2008 Det høyrtes slitsomt ut. Korleis går det med bornet ditt no?
Sjokoladekaka Skrevet 7. mars 2008 #23 Skrevet 7. mars 2008 Veldig bra, takka vere dyktige folk i barnehagen:) (og meg sjølv, då...hehe.. har lest eit heilt bibliotek høgt, trur eg) Knekte lesekoden ved 1. leselekse:) og snakkar som andre på samme alder. Slit berre litt med sosiale reglar, problem med å forstå det usagte i leik. men berre litt:) Vi må også passe på framover, for desse borna kan få problem med innhaldforståing i tekst seinare, sjølv om dei les bra og har eit godt verbalt språk. Heldigvis var eg pågåande og sta overfor HS, ho meinte 2 år var vel tidleg å henvise til PPT. og seinare overfor PPT. PPT forsto dei ikkje kunne gjere så mykje åleine og fekk i spesialpedagog når ungen var 3 år. Og vips... så var språket på gli, med teiknspråk i starten og etterkvart kom orda til også.
overkill Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #24 Skrevet 7. mars 2008 Flott innsats av deg som forelder. Men skremmande at foreldrene har så mykje å seie for kva slags tilbod borna får. Ressurssterke foreldre får i all hovudsak ei heilt anna hjelp enn dei som ikkje evnar å rope like høgt.
overkill Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #25 Skrevet 7. mars 2008 Badet mitt har forresten fått kremkvite handkle og grøne planter, og er riktig så triveleg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå