Gå til innhold

Noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor ofte man skal gå på kontroll etter 36 uker, fikk satt opp kontroll hos jordmor om 1 mnd, det er liksom 4 dager før termin. . Hun sa at jeg kunne dra til fastlegen om 2 uker og at det ikke var nødvendig med kontroll hver uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed fra både min jordmor og lege at fra uke 37 skal jeg på kontroll hver uke,for da vil de gjerne følge med....å min jordmor har jeg faktisk hatt inntrykk av at vært sånn "kom-på-kontroll-så-sjelden-som-mulig"-dame,men på slutten vil hun at jeg kommer ofte.

syns det hørtes litt lite ut med bare en kontroll fra uke 36,og at denne i tillegg er så sent som 4 dager før termin...nei, hadde nok krevd å få komme minst en gang til var jeg deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det høres mer riktig ut... mulig de har så mye å gjøre på den helsestasjonen at det er derfor hun heller vil at jeg skal ta kontrollene hos fastlegen istedet..

Uansett så kommer jeg til å dra til fastlegen heretter, er jo større risk å få svang.forgifting de siste ukene så det er viktig at de kan utelukke det v blodtrykk og urinprøve.

Man må kanskje være mere bekymret og urolig for ting når man er hos jordmor, at de følger deg bedre opp og oftere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var til kontroll i uke 34 satte jordmora meg ikke opp igjen før i uke 38. Pga påsken tror jeg. Men var til legen å fikk ei sykemelding etterpå og da spurte jeg henne hvor ofte en skulle gå til sjekk nå, hun sa fra uke 36 hver 2 uke. så fikk time til legen i uke 36 også til jordmor igjen i uke 38. Men jordmora sa ingenting om dette. tror hun mente at fra uke 38 skulle jeg komme igjen etter 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..er sikkert ingenting som tilsier at man måå på kontroll hver uke fra uke 37 om man er frisk og rask, men jeg for min del vil nok føle det som en trygghet å bli fulgt opp ganske tett mot slutten uansett...men nå er jeg førstegangs og uerfaren da :P Men det er lov å kreve... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...