Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var hos jordmor på ons. Hadde litt høyt blodtrykk, men ikke så altfor høyt. Men fikk beskjed om å være obs hvis jeg fikk hodepine, flimmring for øynene etc. Har hatt skikkelig vondt i hodet i hele dag, og nå er helsestasjoenen stengt. Bør jeg ringe til Ullevål? Vil ikke være hysterisk. Er i uke 30.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har fått beskjed om å reagere på hodepine - og JA du skal ringe og spørre. Ikke overlat slike spørsmål til bim, her får man tilfeldige svar fra folk som ofte ikke har peiling. Man er ikke hysterisk når man tar vare på kroppen sin og barnet man bærer. Bare forklar situasjonen, alt er sikkert ok men det er ikke vi her inne som skal avgjøre det for deg - det er de som har ansvaret for deg sin jobb. All mulig lykke til, du er IKKE hysterisk. Klem!

Skrevet

Ville ha ringt føden siden du fikk beskjed om å være obs på hodepine!!

Greit å fått målt blodtrykk og urin ved misstanke...

Så ring du!

Skrevet

Har vært på kontroll i dag - 2 dager etter at jm oppdaget blodtrykk på 140/90 og ringte inn til sykehuset (det er grensen for å følge med ekstra så vidt jeg har skjønt). Har hatt stigende et par uker nå, mens det var normalt/lavt i første halvdel av svangerskapet.

Urinprøve er viktig i denne sammenhengen visstnok. Jeg har fått beskjed om å kontrollere morgenurin og blodtrykk to ganger i uka hos lege eller jordmor. Er i uke 33.

Har vondt i hodet, litt flimring, øresus, er varm i toppen og et forskrekkelig temperament (tårene spruter i vei...)

De gjør ingen ting så lenge det ikke er noe galt med urinprøven og blodtrykket er over 160/110 så vidt jeg fikk med meg i dag.

Skrevet

Jeg har akkurat vært lagt inn på sykehuset med høyt blodtrykk.

De trudde oxo jeg hadde svangerskapsforgiftning, men utelukket dette etter 2 dager da jeg hadde fine blodprøver og urinen var fin.

Mitt blodtrykk ligger nå på 150/100 ca. Og jeg har mye veldig vondt i hue.

Fikk beskjed om at jeg måtte legges inn igjen om blodtrykket ble 160/110 eller fikk utskillelser i urinen..

Får nøye oppfølging og ska til UL om 2 uker for å sjekke at babyn vokser som den ska

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...