nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 min forrige fødsel var en stjernekikker. det gikk helt fint. fødselen tok i underkant av 3 timer fra første ri og til han var ute. måtte sy et par sting, men ikke noe større...
Krusemynthe Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Visste ikke engang hva det var, jeg, men jeg skjønner det nå, kanksje?? De som kommer med fjeset først??
lille sprelle Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 på sv.sk. kurs fikk vi beskjed om at det går helt fint - tar bare som regel litt lengre tid.
ZZzZzzZ Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2008 jeg har lest så mye forskjellig om det... mest negativt... :/
temi & keli Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har ikke tenkt så mye over det før, jeg, men hva gjør det å bli født som stjernekikker med nakken til babyen, f.eks? *bare en tanke*
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 det skal visstnok være litt mer komplisert enn en "vanlig" fødsel, men verken jeg eller gutten min hadde noe som helst problem i forhold til at han kom som han kom. det eneste var som sagt over her at jeg måtte sy litt etterpå og det måtte jeg ikke med nr 1. fødselen tok jo ikke langt tid heller, hadde pressrier i kanskje 15 min før han var ute...
yvve73 Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Det gikk fint det, men hadde full åpning i hele 5 timer før hun kom ut. Det gjorde sikkert sitt også at hun hadde hodeomkrets på 38, som er ganske stort. Måtte ta med sugekopp da. Ble klippet, men det kjente jeg jo ikke.
flypapir Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Tulla var stjernekikker og hadde god tid da hun skulle ut. Ble til slutt klippet og tatt med sugekopp... Hadde en del andre komplikasjoner i tillegg som gjorde at jeg gruer meg til neste fødsel. Men det var verdt alle smertene da...
ZZzZzzZ Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2008 takk for svar alle sammen! må si jeg gruer meg skikkelig.....gjorde ikke det før jeg fikk denne beskjeden idag...
flypapir Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 Skjønner at du gruer deg, men det er absolutt ikke sikkert at det blir noe problem.. Eneste jeg ville gjort dersom jeg visste at jeg skulle ha en stjernekikker til skulle vært å be om epidural. Lystgassen hjalp ikke så bra som jeg ønsket på slutten der...:S
Fomle84 Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Heisann. Jeg fødte en liten stjerne kikker på fødeloftet i stavanger, dvs. uten smerte stillende. Satt i badekar under åpningstiden som gikk veldig fort, før jeg kom i seng og fikk lov å presse. Problemet mitt var at de hele tiden trodde hun skulle komme men hun hang litt fast siden hun kom med nesa i sky. Presset i 1t og 15min, normalt er det en time som er grensen uten smerte stillende. De vurderte tang og vakum, men jeg hadde så god plass at det ikke var nødvendig, flaks for jeg ville ikke bli flyttet ned til føden midt under fødsel. Hun kom til slutt ved hjelp at ei la armen oppå magen min å ga henne et puff. Eneste negative var akkurat det og det at jeg var så sliten på slutten, men vil ikke si at du har noe å uroe deg for. Så bare senk skuldrene og slapp av. Husk at ingen fødsler er like.
Niem og Patrick Skrevet 8. mars 2008 #15 Skrevet 8. mars 2008 Patrick var stjernekikker, men det visste jeg ikke før etterkontrollen når vi skulle hjem fra sykehuset, så så voldsomt fælt var det ikke for min del
mossik en av hver pluss en til Skrevet 9. mars 2008 #16 Skrevet 9. mars 2008 Snuppa mi var stjernekikker. Hun satt bom fast og ville ikke ut. prøvde med vaakum, men endte med haste kesiersnitt i full narkose for min del. Har fått innvilget at om denne også er stjernekikker skal jeg få ks. Ikke for å skremme, for alle fødsler er ulike, men min kropp er ikke laget for å få ut stjernekikkere
ZZzZzzZ Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. mars 2008 er akkurat at det skal ende i haste ks jeg frykter.... skremmer ikke,skal ikke sammenligne meg med andre... men bare "kjekt" å høre andre som har vært gjennom det...
mie76 Skrevet 10. mars 2008 #19 Skrevet 10. mars 2008 Sneipen min var stjernekikker. Brukte ca 50 min på å presse ham ut, var tungt, men gikk helt greit. Visste det ikke på forhånd. De vurderte vakuum, men det de syntes det så ut til å gå greit uten, og det gjorde det jo, ble klipt litt på slutten, fordi jeg var så sliten... Men det merket jeg ikke noe til selv, klippingen altså:-) Hadde ingen smertelindring, og ble ikke spesielt skremt av den fødselen, gleder meg til neste, og kommer til å gå inn i den fødselen med samme utgangspunkt som sist: helst ingen smertelindring...
Vicky81 Skrevet 10. mars 2008 #20 Skrevet 10. mars 2008 Snuppa mi var stjenekikker, men ingen visste det før fødselen. Etter 6 timer med full åpning å ingenting skjedde, ble det keisersnitt på meg. Fikk Spinal bedøvelse.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 10. mars 2008 #21 Skrevet 10. mars 2008 Førstemann var stjernekikker, og kom i en såpass ekstrem ansiktspresentasjon (som det jo heter så fint) at han ikke hadde sjans til å komme ut der. Han var stor, hadde stort hode (39 cm) og lå slik til at nakken hans var veldig utsatt. Og mitt underliv da.. =) Endte i hastesnitt ja, jeg syntes ikke det var ille der og da. Høy på lystgass! Men etterpå var det ille. Mye vondt og tok veldig lang tid å komme seg. Har et planlagt snitt i ettertid å sammenligne med, og det er en hel verden i forskjell! Fikk vite i ettertid at gutten var kjempestresset og de mistet fosterlyden rett før hastesnittet, så det kunne gått skikkelig ille.. Ikke for å skremme deg, men sånn var det med min stjernekikker.. Lykke til!
Shining Skrevet 10. mars 2008 #22 Skrevet 10. mars 2008 Hvordan har du fått konstatert at det blir en stjernekikker? Ved ultralyd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå