Gå til innhold

Hva er best av dundyne eller fiberdyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dun er til å pakke rund og fiber ligger som et lokk. Dun er dun og faktisk ikke så mye dyrere:)

Skrevet

Men er dun anbefalt til små barn?Tenker på allergi....

Skrevet

Akkurat det vet jeg ikke. Men har hatt dun siden minstemann ble født. Trodde vel en periode at han reagerte. Var mye forkjølet i forbindelse med bh start, men det har gått over nå. Har vel også hørt at fiberdyner kan gi allergi.

Skrevet

Til oss har jeg fiber, men ble anbefalt dundyne til lillegutt så da kjøpte vi det. Er andredun som er allergitestet!!!

Skrevet

Dundyne er best til både barn og voksne... Dun holder bedre på varme og transporterer fuktighet ut.

Velg europeisk dun. Hvis det ikke står på så er det asiatisk.

En sånn dyne har ofte garanti på 5-10 år. Bæreevne betyr evnen dyna har til å isolere - 10 er bra 12 er veldig bra og har mest dun- ikke så mye fjær.

Det er faktisk sjelden at folk er allergiske mot dun, ofte er det husstøv de reagerer på- ikke dun. (mannen min er desverre allergisk :-( )

Hvis du heller vil ha en fiberdyne velg f.eks Allergo fra høie.

Husk at barn ofte er varmere enn voksne så tenk på det når du kjøper til barna.

Skrevet

Høres ut som du har mere peiling enn dem jeg snakket med på de ulike butikkene!!

Skrevet

He he :-) Jeg jobber sannsynligvis på en av de ulike butikkene da, dumt du ikke traff på meg.... ;-)

Dun er absolutt en god investering!

Skrevet

Da tror jeg at jeg har bestemt meg jeg!!Takk for svar!

Skrevet

jeg liker ikke dun jeg da...

synes de blir klumpete og rare, også blir jeg tett i pusten av dem, selv om de sier at det er dun som er mest allergivennlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...