Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det tilfelle at dersom du ammer barnet, så er det lettere å gå ned i vekt, dvs at kroppen forbrenner mer? Det har jeg alltid hørt og trodd, men nå leste jeg her på barnimagen at det var bare en myte..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slik for noen men ikke nadre. jeg gikk faktisk heller opp i vekt de første 6 mnd jeg ammet som mest.

Skrevet

Jeg har gått opp mellom hvert svangerskap. Har amma alle mer el mindre ett år

Skrevet

De fleste jeg har hørt om, inkludert meg selv, har gått ned i vekt under amming.

Ammet i 18 mnd sist gang, og ble lettere enn jeg har vært på 10 år ved ammestopp..

Skrevet

krever mer energi av kroppen din å produsere melk, men må også huske at en kropp som forbrenner mer energi også vil "rope" etter et større inntak av energi. men om du skulle klare å holde inntaket av mat som til en tidligere normal, er sjansen i allefall større for å gå ned i vekt ved amming.

Skrevet

har også hørt at en tar av under amming. det krever jo mer energi!

Skrevet

Med mindre du kompanserer for energien kroppen din bruker på å produsere melk med å spise ekstra mye, så går du ned.. Jeg har alltid hatt en trivselsvekt før jeg fikk barn og gikk verken opp eller ned uanset hva jeg gjorde. Da var jeg slank! Så fikk jeg barn og ammet og raste ned ytterligere 8 kg og ble rett og slett undervektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...