Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei alle sammen :o)

Er det noen av dere som vet om det faktisk er mulig å få utvendig ultralyd i uke 11-12? Har vært i kontakt med en jordmor som sa det var fult mulig å få utvendig ultralyd i uke 12,men så kontaktet jeg en lege som ikke mente dette var mulig. Er litt forvirra nå,men er det noen av dere der ute som faktisk har gjort det? evt. hvor kan jeg få gjort det? Litt oppgitt etter som alle jeg snakker med sier forskjellige ting :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har undersøkt angående det for jeg har litt lyst å ha utvendig ul i uke 12.

Har du mye mage fra før av så kan det være vanskelig å se noe i uke 12. Det er så veldig individuelt. En venninne av meg bestilte ul uke 12 og jordmoren sa det var 50/50 sjanse for å se noe..Hun fikk se fosteret veldig godt.

Jeg skal bestille time og ta den sjansen. Hvis ikke blir det innvendig ul som også kan vise mye baby :o)

Skrevet

Jeg var på ul i uke 11+1 og spurte legen om jeg kunne ta utvendig ul, han sa at da så vi ikke i nærheten så mye som ved invendigultalyd, at det blir for stor avstand frem til babayen at man kan se detaljer som vi så ved innvendig ul som f.eks fem fingre og fem tær!!! Da synes jeg heller det var verdt pengene å legge seg i den gyn stolen og ta innvendig, og da angret jeg heller ikke, for man så kjempebra hele fosteret! Han sa at den "magiske" grensen for å se fosteret bedre utvendig enn innvendig var rundt uke 15-16.

Søsteren min var på ultrayd før uke 12 bare for å se hjertet, og da fikk hun utvendig ul, men da var det kun for å se om det var noe liv der, ikke for å se om alt så bra ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...