Gå til innhold

De som sender barna i Montessoriskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De gjør det garantert for å skape seg og gjøre seg interessant. For å fremstå som spesiell, eller noe.

Jeg er sikker på at det er en sånn statussymbol-greie, for å få andre til å tro at man er sååååå gode foreldre! Blææææææh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sikkert. Du la nok inn dette innlegget bare for å skape deg, du og.

Skrevet

Det er da nok av folk som faktisk tror på de teite idealene Montesorriskolen står for. Samme med Steinern, nok av de som har danset bokstaver hele barndommenog som nå tror det er det eneste rette, og at dersom man skulle finne på å sende barna på den onde offentlige skolen ender de opp som roboter som ikke klarer å tenke sjøl.

Skrevet

Har ikke særlig peiling på dette, men representerer egentlig montesorriskolen noe spesielt da?? Trodde dette var mer et produkt av at foreldre i skolekretser som blir lagt ned ønsker å fortsette driften av skolen "sin" privat... Ikke noen spesielle pedagogiske idealer slik som steinerskolen, eller?

Opplys meg om jeg er helt på vidda..

Skrevet

Kan vel ikke helt sidestilles med steinerskolen i allefall....

Hovedprinsippet her er jo tilpasset opplæring! Det er jo egentlig dette man nå forsøker å få "normalskolen" til å skjønne..........

Visste egentlig ingenting om montessori, men dette syns jeg var svært interessant! Spørsmålet er jo, som alltid, er teori og praksis samstemt?

Det er ofte en vesentlig forskjell på det vi gjør og det vi sier at vi gjør - eller skal gjøre!

Skjønner ikke problemet med montessoriskole - den offentlige skolen trenger konkurranse!

Skrevet

Jeg vurderte Montessoriskole når eldste begynte på skolen, men ingen i nærheten gjorde det vanskelig. Irriterer meg veldig at jeg ikke kan fremstå som hverken interessant eller spesiell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...