rampete robin Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Så noen som bar en baby i en ringslynge og måtte spørre henne hvor hun hadde kjøpt den. Ble henvist til lotusbarn.no. Virker jo som en behagelig måte for barna å bli båret på, i motsetning til f.eks babybjørn hvor babyer blir båret i en sittende stilling. Er det noen av dere som har erfaring med produkter fra den siden? Bæresjal eller ringslynger? Behgelig for mor og far også?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har bæresjal. jeg kjøpte baby bjørn den med ekstra rygg støtte, men den var ikke bra nok for rygg og bekken. hadde vondt når jeg bar og lang tid etterpå. så leste jeg om bæresjal på nett og bestemte meg fot å gå til anskaffelse av et. jeg har brukt det til den minste min fra hun var 3,5 mnd og fram til nå. Har ikke hatt noe problem med rygg etter dette. kanskje litt knotete med å knyte men det er en vane sak. nå er også eldste mann også så trygg at han sitter gjerne i sjalet på ryggen min når vi er ute å går tur i terreng og annet. det er behagelig og har ikke hørt noen ubehag lyder fra ungene enda. skal bruke dette til neste mann til sommeren. du kan prøve, anbefaler å lese litt og se deg litt om på nettet siden det er så utrolig mange typer, farger, stoffer, og pris klasser på dette.
sorlandet Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Har ikke erfaring med det, men har nå meldt meg på bærekurs i april/mai, så det blir spennende:) Har bare brukt baby bjørn før, og fikk skikkelig vondt i ryggen av den...
rampete robin Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2008 Bærekurs? Hva er det og hvordan har du funnet ferm til det?
sorlandet Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Var innom en butikk som heter Earth Collection i Mandal. Sa at jeg var gravid, og da spurte hun som jobber der om jeg var interessert i bærekurs. hun importerer mye Fair Trade varer - blant annet endel sjal, mei tai'er ringslynger m.m og har ei dame som kommer og viser de ulike typene, hvordan man knytter, og så får man prøve seg litt for å finne ut hvilken type som passer best for en selv. De har til og med med seg ungene sine så man kan prøve med barn i:)
rampete robin Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2008 takk :-) Litt langt til Mandal for meg, men skal lete litt mer på nettet nå som du har gitt meg noen flere ledetråder!
*Willow* Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har båret min tidligere avlastingsbaby i ringslynge og sjal og nå når jeg venter min egen, har jeg investert i mye bæredingser. Sjal, mei tai, elsatisk sjal og vevd sjal...jeg er hekta:) Om du går inn på tettinntil.no vil du finne mye bæretips og også bæretreff hvor du kan joine og lære mer:)
To prinsesser Skrevet 8. mars 2008 #8 Skrevet 8. mars 2008 www.barnvedhjertet.com er en fin bæreside:) der kan du spørre om det du lurer på osv:) kan spørre om alt mulig:)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 8. mars 2008 #9 Skrevet 8. mars 2008 Jeg bar sønnen min mye i sjal. Jge hadde et stødig vevd sjal til han, han ble så fort tung. Jeg har også prøvd mei tai, ringslynge og ergo. Ergoen er det eneste jeg har beholdt, for den er god å bære større barn i. Jeg kommer til å kjøpe et elastisk sjal som jeg skal ha fra fødselen og kanskje en mei tai til nyfødt. På www.tettinntil.no er det forum der du kan få råd og tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå