Gå til innhold

Transport hjem fra sykehus


Venter jente 180308

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Bare lurte på hvordan dere har planer om å transportere barnet hjem fra sykehuset? Går det bra med bilsete eller er det for tidlig for babyen å sitte i bilsete (turen tar maks 20 minutter, bor i drammen og skal bare transportere innad i byen)?

 

Jeg har sett den videoen på trygg trafikk og er i utgangspunktet veldig skeptisk til transport i bag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de aller fleste bruker bilsete beregnet fra fødsel til under 13 kg. Det finnes også bilseter som kan ligge, det hadde jeg. Jane het merket, det hadde de samme selene som bilsete men barnet lå nede, alså like trygt som sitte sete, noen bilseter kan også ligge men kan bøyes slik at de senere kan sitte, også merket jane har den typen. De er praktiske syntes jeg fordi de kan settes på barnevon ramme og er kjempe fine barnevogner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bruke bilsete (maxi cosi cabriofix). Bilsete er tryggest og anbefales av expertene. Tror ikke barnets rygg blir skadet av en tur på 20 min, heller ikke en time... Sikkerheten først!! Tror bag me nett er blitt forbudt i sverige fordi d ikke er sikkert nok også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk bilsete!

Det er det som er tryggest., lurt å se vidoen hos Trygg Trafikk ja,

og sette seg inn i hva som eventuelt kan skje med barnet i bilbag.

Tenk på hvordan barnet ligger i magen da...!

Ligger den rett ut??

Nei.. =)

Den ligger bøyd med ryggen og er vandt til det ..

Babyer koser seg mere bøyd og godt innpakket enn

nakent og utstrakt =)

 

Og ingen babyer har fått ryggplager av å ligge i magen ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...