Mamsen24, 08.04.06 *jente* Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 ....og det for to uker siden, uten at jeg har oppdaget det før nå!!! Hun falt ned fra sofaen for to uker siden. Hun gråt en del den ettermiddagen, men var jo kveld og ikke særlig mer sutrete enn andre ettermiddager. Hun har klaget når jeg har tatt på jakken, men tenkte at hun har vel slått den litt da. I dag klaget hun igjen, og nå syntes jeg det begynte å dra ut, jeg så på armen og en kan se godt at den er skjev mellom hånd og albue. Vi må på legevakt i morgen ivertfall. Håper hun ikke må operere...noen som har vært borti lignende. Blir helt dårlig, tenk at jeg ikke har oppdaget det før!
mamamamamamama Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 ville tatt legevakten i kveld jeg, da...........
solstråle69 Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Skjønner ikke heeeeeeelt hva du venter på, jeg ville tatt kjappeste vei til legevakta!
Bare jeg er meg :o) Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Uff,stakkrs liten. Men jeg hadde IKKE ventet til i morgen....hadde dratt med en gang. Lykke til
ApriIbaby Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Hvis det er to uker siden og bruddet er skjevt er det ikke uvanlig at hun må ha en lett narkose for å brekke det op igjen. Om hun må operer setter de ofte bare inn noen pinner på tykkelse med strikkepinne - så store saken er det ikke hvis hun først er i narkose likvel. Stakkrs vesla di
Mamsen24, 08.04.06 *jente* Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2008 Det var min første tanke også, men hun har jo gått slik i to uker, og hun har ikke vondt annet enn når jeg tar på henne jakken. Kan like gjerne få sove i natt også, tviler på at de timene gjør noe fra eller til. Hun må vel på rønken, og det hadde vi nok ikke fått før i morgen likevel.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Ok,men uansett hadde jeg ringt å rådført meg med dem.
Himmel og hav Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Det er jo ikke akutt når det er to uker siden, så om hun har gått med det i to uker så tror jeg at jeg også ville valgt en natt i senga hjemme i steden for en natt på venterommet på legevakta med en trøtt unge ;-) Sønnen min klemte fingeren og vi regnet med at det ville ordne seg av seg selv, men da den fortsatt var hoven etter 5 dager ringte vi legevakta for å be om råd, og de sa at det var ikke lenger en akutt skade og ba oss gå til dfastlegen og få rekvisisjon til et røntgensenter for å sjekke. hadde det derimot vært samme dagen som han klemte fingeren så hadde legevakta vært stedet. Håper det går bra med henne!
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 Jaja, jeg hadde uansett reist rett til legevakta. Jeg hadde IKKE ventet til dagen etterpå.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 mmm, sant nok =) Tenkte ikke lengre enn nesetippen min! Masse god bedring til jenta di da, krysse fingrene for at alt går bra i morgen
ApriIbaby Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 Enig i din vurdering. det har neppe noe særlig for seg. I bestefall må dere vente på rtg og få tatt dette. jeg synes du skal reise tidlig i morgen og bare gi henne vann før du ringer dem. Om hun må opereres/ha narkose skjer dette fastende. Det er kanskje ikke så farlig - dette gjøres neppe på legevakten
Mamsen24, 08.04.06 *jente* Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2008 Har bare så utrolig lite lyst å legge henne i narkose....hva med lokalbedøvelse? Er ikke d mulig da?? Stakkar lita........men hadde jeg hatt noe som helst ide ville jeg self gjort noe før.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #14 Skrevet 7. mars 2008 At du hadde tatt henne til lege før hvis du hadde merket noe tror jeg absolutt ingen tviler på
Bare jeg er meg :o) Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Om de må gjøre noe med armen må hun nok i narkose. Og det er nok den beste måten for henne også. Første gang gutten min fikk narkose var jeg helt nervevrak jeg.Men det gikk kjempefint. Ville nok ha ventet til i morgen jeg også.;o)
Mamsen24, 08.04.06 *jente* Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 7. mars 2008 Takk for det:-) Vi mammaer får jo dårlig samvittighet uansett hva det er.
Himmel og hav Skrevet 7. mars 2008 #17 Skrevet 7. mars 2008 Jeg skjønner at du bekymrer deg for en evt narkose, det har jeg også gjort de gangene mine har måttet ha det. Men tror du ikke det ville være langt mer traumatisk for ei lita jente å måtte være våken mens noen holder henne fast og brekker opp eller opererer i armen hennes? Det går sikkert bra i morgen. det er jo ikke sikkert at det må gjøres noe veldig drastisk. Uansett så gjør det ingenting fra eller til at du engster deg syk og søvnløs i natt. Nevøen min gikk med brukket finger i en uke han før mamma'n oppdaget det, for barn har så myke bein så det er ofte ikke så voldsomt når de små brekker (eller bøyer) noe.
Anne-B. Skrevet 7. mars 2008 #18 Skrevet 7. mars 2008 Hadde nok også ventet til i morra. Om hun sover om natta, så er det fint å la henne få være uthvilt. Jeg har sjøl fått brudd i armen ganske nært håndleddet, og det måtte dras på plass. Det gjorde forferdelig vondt, selv etter masse bedøvelse rett i bruddet. Så jeg hadde ikke tvilt på narkose. Håper nå uansett at dere slipper så mye sånt styr, lykke til!
Honningmelon Skrevet 7. mars 2008 #19 Skrevet 7. mars 2008 Det går nok helt sikkert kjempefint om hun må i narkose :-) Er jo ikke alltid like lett å vite hvor mye de har slått seg. Min eldste klager forholdvis lite når det er noe. Gi oss beskjed om hvordan det går i mårra da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå