Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på en ting. vet jo at faren for at jenta vår får lus er overhengende stor når hun skal begynne i barnehage. Og selv har jeg dreads og kan ikke akkurat bruke lusekam på meg selv. Smitter lus lett fra barna til foreldrene. Eller hva er deres erfaringer?

For det er vell ingen som vet om det finnes noe å gjøre hvis jeg får lus (bortsett fra å klippe det av)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det hørtes ikke ut som noen god kombinasjon... lusemiddelet (sjampo) skal jo masseres godt inn i hår og hodebunn, og det er ikke lett med dreads.

Men nå har jeg en på 6,5 år og en på 4 år som begge har vært i barnehage siden de var drøye året, og selv om bestekameraten i barnehagen har hatt lus har vi aldri hatt det her i huset, bank i bordet ;-)

Ikke sikkert dere får det heller. Og uansett vet jeg flere tilfeller hvor barna har fått det og ikke foreldrene..

Skrevet

Er ikke sikker på dette. Hadde dreads i min ungdom, men fikk ikke lus:) Har hørt at lus trives best i nyvasket hår. Har hatt venner som fikk lus og skabb i Thailand med dreads, og de fikk de i alle fall bort. Har faktisk ikke hørt om voksne som har blitt smittet av sine barn, men kanskje de ikke sier det:) Dere deler jo ikke hårbørste liksom...

En anen teori jeg har hørt er at dreads laget med bivoks vs permanent gjør slik at lusen ikke liker seg. Høres ut som en myte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...