Gå til innhold

Andre med tannkjøttbetennelse her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gråter snart av smerter her. Vannvittig vondt, hadde det sånn for en uke siden også. Trøster meg med at det ikke er vondt hele tiden da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg hadde det.

ikke særlig deilig å pusse tenna eller spise noe da nei..

var heldigvis hos legen og fikk apocilin*pfuuh*

Skrevet

apocellin tåler jeg ikke. sist jeg brukte det fikk jeg soppinfeksjon i munnen

Skrevet

Det betyr jo ik at du ik tåler det, du må bruke corsodyl sammen med apocillin, det forhindrer sopp...

Når du er ferdig med penicillen holder du det fint med corsodyl, zendium tannkrem og tanntråd...sliter mye med dette jeg også..

Skrevet

Har fått beskjed fra legen at jeg ikke skal bruke appocellin da dette var en allergisk reaksjon, jeg brukte faktisk munnskyllevann på respet da jeg brukte kuren.og da det ikke hjalp har jeg fått beskjed om at appocelin ikke skal brukes av meg.

Skrevet

jeg er ikke sikker på om det var tannkjøtt betennelse jeg hadde to ganger under forrige svangerskap. jeg fikk det en onsdag og lørdag kveld var det så ille at jeg klarte ikke lukke eller åpne munnen. måtte inn til tannlege vakte. fikk vite jeg hadde infeksjon som hadde flyttet seg langs kjevebenet og tannrøttene pga hovent tannkjøtt. jeg fikk åpnet og renset hos tannlegen og det gjorde vondt!!! men etter gugge var spylt ut og jeg fikk noe sprutet på så fikk jeg en resept på antibiotika. Men jeg fikk beskjed om helst å vente med anti pga jeg var gravid og heller ta kontakt med fast legen på mandag morgen. jeg slapp å bruke antibiotika, det hjalp at tannlegen kravset og åpnet litt og renset så ble det bra av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...