Gjest Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 ....et foster dør i magen? Hvor lenge kan man gå med et dødt foster i magen, reagerer kroppen på dette eller? Blir man syk og uvell? Får man misstanker? Huff, Kansje litt rart spm.men jeg lurer fryktelig.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Legen min sa at stort sett så merket enn det ikke hvis en hadde en MA,at dette som regel ble oppdaget med at de ikke finner fosterlyd når de hører etter den.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Takk for svar, jeg har ikke fått noen form for oppfølging med tanke på mitt svangerskap. Jeg har vært til lege en gang, og han gadd ikke sjekke fosterlyd. Har vært i gruppesamtale til jordmor, da ble det heller ikke sjekket noe. Nå skal jeg på ultralyd neste uke, og jeg skal ikke stikke under en stol at jeg tenker på det.... Det rare er at jeg minnes fra mitt første svangerskap at jeg kjente liv fra uke 16. Da hadde jeg ikke vært på ultralyd, og ble satt tilbake 11 dager der, så det vil si at jeg kjente liv i uke 14-15.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Det at du ikke kjenner liv enda,trenger absolutt ikke bety noe. De små er forskjellige og en kjenner ikke alle så godt. Livmoren din kan f.eks ligge foran og da kjenner enn det ikke så godt,det er mange forskjellige årsaker til at en ikke kjenner liv like godt i hvert svangerskap. Det er ikke unormalt å tenke på det,jeg gjør også det,men prøver å la fornuften råde,men det er ikke allitd like lett,fornuft og følelser går ikke alltid hånd i hånd.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Ja, en kan jo bli sprø i tiden før selveste ultralyden. Roen senker vel seg neste torsdag etter kl. 11:30 tenker jeg.... Full nedtellig her i gården..
Hilde_85 Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Den over mener nok at morkaka ligger i veien så da er det ikke så lett å kjenne noe Men min jordmor fortalte at før uke 14 skjønte folk ofte selv når den lille døde, fordi har man symptomer så bare slutter disse helt plutselig. Men det er ikke ofte man skjønner det med en gang, men kan i ettertid fortelle at de vet når det døde. Men og så kan det være vanskelig etter dette fordi mange mister mange av sympomene i denne tiden. Så tror jeg ikke du skal gå å tenke for mye på det. Da blir det ikke noe hyggelig svangerskap Går nok så bra så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå