Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jenta mi på 6 mnd liker IKKE grøt!!

Får det ikke i henne for alt det er verdt! Forsøkt alle merkene som er på markedet..og ja, vi har prøvd og tilvent gradvis hver gang!!

Men det bare sutring/masing/gråting når det er spising!!

Har prøvd siden 4 mnd alder, og det er fortsatt sånn..

Vi har prøvd å blande inn fruktmoser, svisker o.l

Hva kan jeg gjøre?

Noe annet å gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dokke prøvd å blande den veldig tynn(som velling) og gi den på flaske/fra tutekopp?

Einaste rådet eg kan komme på. Eventuelt gi grønnskasmos, potetmos eller noke sånt.

Skrevet

må ikke gi grøt. Du kan gi middagsmat og så prøve med grøt litt senere. Noen liker bedre grøt blandet med MME eller MM. Min kaster opp av grøt. Ser noen anbefaler brød med melk på, eller leverpostei. Kan begynne så smått med det nå. Ellers er det noen tips på barnemat.com

her er et svar ang ikke begeistret for grøt;

Svar: Det er mange barn som ikke liker grøt, og det er er mye du kan i stedet. Om datteren din har fått gommer eller tenner, kan du gi henne brødskiver med litt smør, leverpostei, eplemos og lignende. Skjær av skorpene, og del skiven i mindre biter. Jeg har gitt mine barn moset avokado, banan og annen frukt. Du kan også gi most potet, gulrot, brokkoli og andre grønnsaker osm du koker opp og moser. Se oppskriftene som står på nettsiden. Alf fra 6 måneder kan du servere datteren din.

Skrevet

nye grøttyper på glass fra HIPP også

Skrevet

Da hadde jeg kuttet det helt ut i noen uker og prøvd igjen.. ingen vits i å stresse henne med det....

Gi henne brød?? Fruktmos?

Skrevet

Vår lille smurf, som blir 6 mnd neste uke, vil heller ikke spise noe fra skje. Hverken grøt, most banan eller sviskemos.

Leste i en barnebok "ikke fall for fristelsen og blande grøt i flasken hennes, da tvangsforer du henne." Stemmer dette? Er det noe i veien med å blande en skje eller to i falsken hennes om kvelden? Har ikke turt å prøve enda, men ville ikke det være omtrent som å gi velling? Kan ikke helt se problemet. Noen som vet bedre?

Skrevet

Vår 6 mnd gamle sønn vil heller ikke ha grøt. Han er kresen på middager også, men glad i frukt og fruktmoser. Har kjøpt noen glass som heter "Frukt og korn" fra Småfolk og "Eple og pære med havre" Tror også Hipp har et glass med frukt blandet med fullkornsflak. I disse glassene er det iallfall litt mer enn bare frukt og sønnen min liker de godt. Har også gitt han bittesmå brødbiter med fruktmos, Prim eller margarin. Det syns han også er godt - har ingen tenner, men det går veldig bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...