Monajenten Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Sønnen min på snart 14 mnd er helt umulig når det kommer til tannpuss. Det er utrolig vanskelig å pusse ham, men gjør jo så godt jeg kan. Men nå oppdaget jeg at han har fått noen hvite flekker på tennene:-( Får skikkelig dårlig samvittighet. Går dette bort? Hvis jeg "tvinger" ham og får pusset skikkelig godt både morgen og kveld, vil det gå bort da? *deppa*
ToPrinsesser<3 Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Har aldri hørt om hvite flekker på tennene ved dårlig tannhygiene, kan jo være skade i emaljen? Nora har ikke hull, men en tann har en liten hvitt prikk midt på, du ser den er inne i tannen, men tannlegen brydde seg ikke om den, og jeg har glemt å spørre hva det kunne komme av.
bente69;) Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Har han hatt mye feber det første leveåret? Da får de ofte hvite flekker på tennene. Har de masse høy feber over lang tid kan de få brune flekker på tennene. Dette fikk jeg greie på hos tannlegen denne uka. Det er viktig å pusse godt morgen og kveld, så jeg syns du skal tvangspusse han. Etter vært vil han skjønne at det ikke lønner seg å kjempe mot. Han kan jo ikke slippe å pusse/kortere puss forde han ikke liker det.
Monajenten Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2008 Han har hatt en god del feber i det siste, og i skrivende stund har han faktisk 39,6 :-( (hadde 40,2 tidligere i dag.) Heretter skal det tvangspusses ja. Men vil flekkene gå vekk tror du? :-s :-(
Monajenten Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2008 Det er nok også et problem at han fortsatt ammes på natten. Klarer ikke vende ham av det...Jeg vet jeg er nødt til det nå, slitsomt for både mor og barn. Men jeg må vente til han er frisk igjen.
bente69;) Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Grunnen til at vi kom innpå temaet hos tannleggen er forde jeg har noen hvite prikker på mine fortenner. Da lurte hun(tannlegen) på om jeg hadde hatt mye feber det første leveåret. Hun sa også at flour f.eks som gis til barn med melketenner, pleier og styrker tennene som enda ikke har kommet opp. Om flekkene vil gå bort eller ikke har jeg ikke peiling på, de blir hvertfall borte når melketennenne felles....
Monajenten Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2008 Ok, betyr det at jeg bør pusse med fluortannkrem?
Mia73 Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Gir du han fluortabletter? Man kan faktisk få hvite flekker på tennene av for mye fluor.
Gunni_2 Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Tannlegen min sa det var karies, begynnelsen på hull. Riktig tannpuss og en fluortabelett for dagen var beste medisin sa han.
Monajenten Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. mars 2008 Nei, jeg har ikke gitt ham fluortabletter, heller ikke pusset med tannkrem (de sa på hs at det ikke var nødvendig enda...) Men bør jeg kanskje begynne med bittelitt tannkrem, selv om det er fluor i?
Honningmelon Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Er du sikker på det ikke bare er belegg? Mine får det på tenna hvis de har vært vrange og vi ikke har fått pusset skikkelig. Går bort ved nøye tannpuss.
Monajenten Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2008 Ok, takk for svar. Håååper det bare er belegg. Skal ihvertfall pusse massemasse fra nå av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå