Gå til innhold

Denne jordmoren burde ikke blitt jordmor!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på sykehuset til overtidskontroll,

er i uke 42 +1.jeg hadde med meg pappa fordi mamma jobbet og jeg har ikke kontakt med faren til barnet.

Snakket med en jordmor som tok ultralyd. hun var utlending og snakket ikke så godt norsk, så skjønte nesten ikke hva hun sa. måtte spørre henne flere ganger om det samme. hun sa at nå var det -10 %. jeg måtte spørre hva hun mente med det.

og det var vist at hodet var 10 % mindre enn gjennomsnittet. hun beveget den greia som du tar ultralyd med veldig fort, så måtte spør hun om jeg kunne få se litt, hun hadde også skjermen vendt vekk ifra meg. hun snudde den mere mot meg og da fikk jeg se en liten hånd som lå rett ved siden av ansiktet. jeg tror at den lille gutten i magen suget på tommelen, men hun sa ikke noe om det..(hadde jo likt å vite det)

etter hvert sa hun "ja, du har jo kjønnsvorter, gjorde legen noe med det forje gang du var her?" hun sa det mens pappa var der.

Jeg fikk sjokk. forje gang hadde jeg med mamma, og da spurte legen meg FØR han sa noe til henne om det. jeg mener det er privat! holdt på å klappe til henne.

etterpå spurte hun om jeg ville bli strippet. jeg sa ja.. men hun snudde seg bare og ga meg noen papirer og sa jeg måtte gå ut til luka og gi dem til henne.. jeg trodde vi skulle til et annet rom å gjøre det, så jeg gikk ut. Det satt ei dame i luka som fortalte meg at det må være noe feil. jordmoren hadde skrevet at i dag var det 5 mai. og det er 7 mars!

Hvis jeg møter på denne jordmoren igjen skal jeg be om å få snakke med noen andre! er det noen av dere som mener at hun ikke er kvalifisert til denne jobben eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den legen som tok UL (vektestemilering) på meg forrige uke, var også veldig kjapp og sa ikke stort om det vi så på skjermen, hun tok bare mål. Og jeg så ikke stort av skjermen heller. Men dette er ikke noen vanlig UL, så vi kan vel ikke regne med å få den like grundig som den ordinære rundt 18-20 uke. Hun skulle prøve å strippe meg også, men det var så sinnsykt vondt, så vi avbrøt det. Men jeg var hos JM før og etter UL for ctg også.

Du valgte jo selv å ha med pappaen din inn, han kunne sittet på "gangen" og ventet mens du var inne.

Men det å skrive en så gal dato...det er ikke akseptabelt da.

Men jeg tror ikke hun behandlet deg så veldig annerledes enn hva noen andre ville ha gjort.

Skrevet

var denne jordmora på SUS?

Skrevet

åh, ikke enig med anonym øverst her! Jeg tror du skal lete lenge mellom hver gang du finner ei slik JM. Fytti jeg synes det var uhørt! Jeg hadde klaga om jeg traff på hu en gang til. Kan ikke ha vært helt rett hun der. Usj!

Skrevet

Kanskje hun tok feil og trodde faren din var far til barnet?

Ville uansett ikke likt det om lege eller jordmor hadde sagt noe om min "private! helse, selv om samboeren min hadde vært med. De har tross alt taushetsplikt, og hverken samboer, fedre, mødre eller andre i nær familie skal få vite slike ting uten at du har gitt ditt samtykke. At du har med deg en venn eller et familiemedlem til UL kontroll endrer ikke på helsepersonells plikt til å være diskre!

Skrevet

Jeg hadde klagd med en gang datoen viste seg å være feil!! Forventer en viss kompetanse av jordmødre.

Selvfølgelig vil begge! de vordende foreldrene se! at babyen har det bra når det er på overtid. Kjønnsvortene trodde hun kanskje pappaen visste om, siden han har vært nede der før for si det sånn, men men.... Jeg hadde spurt om å få en ny med en gang jeg ante ugler i mosen, er ganske kravstor på at fagpersonell kan faget sitt da!

Skrevet

Meg som svarte over her..

Oi det var faren din! Da hadde jeg også blitt rimelig paff..... Da hadde jeg antagelig sagt ifra med en gang :-S

Skrevet

Alt helsepersonell har taushetsplikt. Men når det er sagt, så er det opp til pasienten å kunne frita for denne taushetsplikten. Så lenge du tar med deg faren din inn på undersøkelsen, så syns jeg det kvalifiserer til fritak. Dette er jo en privat undersøkelse, og jordmor kan da ikke la være å ta opp ting bare fordi du har med deg noen, og kanskje vil synes det er ubehagelig. Så hvis det er ting du ikke vil at pårørende skal høre, så bør du da heller ikke ta de med deg inn til legen eller jordmor...

Men når det gjelder alt det andre, så synes jeg du ble behandlet dårlig. Jeg håper hun bare hadde en dårlig dag, og at dette ikke er hennes daglige oppførsel. Kjedelig å møte sånne personer, de gjør livet så sabla surt for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...