Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det minstesnupps tur og det gjør meg ikke sur i det hele tatt, bare temmelig bekymret. Særlig etter den episoden med hun på 18 mnd tidligere i uka... Hun spiser greit, kaster ikke opp, men bæsjer masse. Hun er varm, slapp og klager. Har sovet en god del i dag, men våkner og er tydeligvis utilpass. Hvor mye omgangssyke tåler en liten snupp på drøyt tre måneder egentlig? 38.7 i feber er jo litt for en liten kropp, ikke sant? De andre to har ikke vært sånn syke så tidlig, så dette har jeg ingen rutine på.

Forrige fredag ringte jeg jo legevakta om lillebror, kanskje jeg må ringe om minstesnupp i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maud, jeg synes du skal ringe til legen, jeg. Synes det er litt skummelt at hun er syk når hun er så liten. Greit å sjekke det!

Klem

Skrevet

Om du føler deg bekymret så ring legevakten. Bedre å ringe en gang for mye og være sikker enn å gå rundt med bekymring.

Bare pass på at hun får fri tilgang på pupp så går det nok helt fint:-)

God bedring til prinsessen - ikke gøy når de små er syke!!

Skrevet

Jeg har hatt barn som har hatt omgangsyke mens de bare fikk pupp.

Og så lenge lillesnupp tar til seg pupp,( våte bleier) går det nok bra.

Men ring legevakta sånn for sikkerhets skyld.....

Det holder vel med sykdom hos dere også nå???

Jeg tror ikke det tilfellet med hun på 18mnd er så vanlig.

Så det synes jeg du skal prøve og IKKE tenke på :o)

God bedring!

Skrevet

Hvorfor skrev jeg overskriften i sted med spørsmålstegn, mon tro? Hun er jo syk, jeg lurer ikke på det. Har snakket med legevakta og ble igjen godt ivaretatt. De sier at så lenge hun tar puppen og hun tisser, så er det ingen grunn til bekymring. Hun er faktisk ivrigere på puppen enn normalt, det er godt. Hun har fått en paracet, feberen gikk ned og nå sover hun. Håper på en rolig natt og at formen er bra i morgen. Det er så vondt å se at hun helt tydelig har vondt. Ynker seg og klager, ikke store sinte hyl, men bare litt sånn lavmælt klaging. Lille babyen min, du skal jo ikke være syk nå igjen! Nå synes jeg det er nok her hos oss :-(

Skrevet

Ja hun skulle ikke være mer syk nå lille vennen, og det er snart tid for at mamman burde få hvile i alle fall bekymringsdelen av hjernen... fader altså. SÅ mye sykdom som det har vært i vinter har jeg aldri vært vitne til før. Godt at hun vil ha mat Maud, det er jeg glad for å høre, og jeg er glad for at du ringte og jeg er glad for at du fikk svar og jeg blir generelt glad for at vi får svar når vi trenger det. Det er nok nå, med sykdom, og jeg skal gjøre alt jeg kan for at det skal bli vår og sol og varmt til deg i påsken!!!!!!

klem klem klem

Skrevet

Så bra at du ble beroliget!

Og at hun tar puppen og tisser fint i bleia si....flinke lille kroppen:-)

Godt at paraceten funker og forhåpentligvis gir det dere en god natts søvn:-)

Fortsatt god bedring!

Skrevet

Godt at du ringte legen, Maud. Greit å få pratet med fagpersonell når de er så små.

Ønsker dere riktig god bedring og håper at det snur for lille vennen nå.. Om hun har det vondt, kan kanskje litt sukkervann hjelpe. Vi gav det til lillemann når han gikk gjennom endel vondter og barnelegen sa det virket som rene morfinen for de små..

God klem

Skrevet

Håper lillew snuppen er bedre i dag og at feberen er borte. Ikke lett å være mor når barna blir syke men fint at legevakta tar dere på alvor og gir dere skikkelige svar. Støtter superduper på litt sukkervann. Bare 1-2 ml holder i lange baner. Vi fikk tipset på nyfødtavdelingen der de stakk Eldstemann i hælen flere ganger om dagen. Tok tipset meg meg og gav det også til babytrollbarna da de ble vaksinert. En liten sprut sukkervann inn mellom smokken og ingen gråting da stikket kom!

Skrevet

Riktig god bedring til alle i Maud-huset!

På tide at våren kommer nå og feier ut de siste basseluskene fra vinteren!

Stor klæm fra

Skrevet

Jeg håper hun er bedre i dag hun bitte lille nye!

God bedring i dag i alle fall..... jeg skaffet der mildvær kan jeg se, men ikke sol..... vi får satse på sola til påske da :-)

Skrevet

Håper formen på lillesnupp er bedre idag og at feberen har gått ned.Flott å høre at legevakten "deres"nok en gang har beroliget en bekymret mamma.

Fortsatt god bedring,krysser fingre for at dere nå er ferdig med sykdomsrunden deres.

Klem

Skrevet

Nå er hun heldigvis bedre. Feberfri i dag og mindre vondt i kroppen virker det som. Nå har vi bestilt at alle skal være friske resten av 2008 ;-)

Skrevet

Så fint at det går riktig vei, ikke godt når disse bittesmå blir syke. De er jo ofte så tapre også, og da er det ekstra vondt å føle at vi ikke kan hjelpe de til å bli friske.

Støtter opp om bestillingen din;-) og krysser nok en gang fingre og tær for at alle skal holde seg friske kjempe, kjempe, kjempelenge!

Skrevet

Huff stakkars liten. Det er så fælt når de bittesmå blir så dårlige.

Lille kroppen skal jo være frisk.....håper hun fortsetter å komme seg og at dere er over sykdom for denne gang.

Her gikk omgangssyken i ring noen uker, men nå er vi kvitt den!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...