bambino07 Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 Hva har vi rett på av fri til amming når vi begynner å jobbe igjen? Og hva har vært vanlig praksis der dere jobber? Har skjønt at det er mye opp til de ulike arbeidsgiverne...
dansejentes mamma Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 I arbeidsmiljølova har du rett på intil en time hver dag til barnet er 1 år. Dog uten lønn. I min tariffavtale står det at vi har rett på fri med lønn den tid det tar intil en time pr dag så lenge man ammer. Arbeidsgiveren min ville nok helst ikke hatt det slik, men hva er vitsen med tariffavtalen om vi ikke leser den
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 I staten får du det, og der blir vel 1/2 timen også betalt. Jeg jobber i det private, og vi har rett til ammefri - men det er ikke betalt.
~sjiraff~ Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Staten gir vel faktisk to timer betalt ammefri om jeg ikke husker helt feil. Den timen som man har (ubetalt) iht loven kan tas ut som en hel eller to halvetimer slik det passer mor og barn best.
bambino07 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2008 høres ut som om jeg skulle ha jobbet i staten da... tenkte at pappan skulle ta noen mnd uten lønn til barnehagestart, men ikke så lønnsomt det hvis jeg vil fortsette å amme og må ta fri uten lønn i tillegg til at han har fri uten lønn...
~sjiraff~ Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Staten er dårlig betalt, men har en del goder man ikke nødvendigvis finner andre steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå